Danas

... bez programa ...

Najavljujemo

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 18. Siječanj 2022. u 13:10

Kultura promjene

CIKLUS KULTNIH FILMOVA: R. Bresson: DŽEPAR- projekcija

TRA.
26
Pet
26. Travanj 2019.
Petak u 20:00
MM Centar

26. 4., 20:00, ulaz besplatan

Uvodni komentar

DŽEPAR, (1959) r. Robert Bresson, c/b, zvuk, 75 min.

Uloge: Martin La Salle, Marika Green, Jean Pelegri, Dolly Scal

Nakon neuspješne krađe novca iz torbice neke žene, glavni protagonist Michel biva uhićen, no ubrzo i pušten na slobodu, radi nedostatka dokaza.

(…) Nadahnut Zločinom i kaznom F. M. Dostojevskoga, Bresson se usredotočio na prikaz protagonista čija je opsesija zločinom (krađom) odraz njegove negacije utvrđenoga (građanskog) moralnog poretka, odn. pokušaja da se realizira kao iznimna osobnost. Priča je ispripovijedana u formi junakova dnevnika, a narativna struktura podređena unutarnjoj logici junakovih osjećaja i percepcija. Film je zasnovan pretežito na blizim planovima i detaljima, uz minimum pokreta kamere i zatamnjenjima kao sponi između scena, s pažljivo orkestriranim šumovima, vrlo malo dijaloga, i tek jednom montažno razrađenom sekvencom – preciznim prikazom krađe od strane bande džepara. Identificirajući red. postupak i ritam sa strašću junaka (fascinantni kadrovi ruku kao sredstva realizacije opsesije, sivi registar fotografije kao simbol neizvjesnosti protagonistova stanja), Bresson je ogolio preokupaciju čovjekovim duhovnim tenzijama (egistencijalističke provenijencije) te prirodno omogućio fabularno razrješenje junakovim iskupljenjem kroz ljubav, iskazavši implicitnu vjeru u čovjekovu mogućnost spasa. (…) B.K.

  • Program se realizira u suradnji s Francuskim institutom, Zagreb