Danas

... bez programa ...

Najavljujemo

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 18. Siječanj 2022. u 13:10

Kultura promjene

Ciklus kultnih klasika "DOUŠNIK"- projekcija igranog filma

SIJ.
28
Pet
28. Siječanj 2022.
Petak u 20:00
MM Centar

Petak, 28. siječnja, 20:00, ulaz besplatan, MM centar

DOUŠNIK  (1961), red. Jean-Pierre Melville, c/b, engl. titl, 110 min.

Gl. uloga: Jean-Paul Belmondo

U suradnji s Francuskim institutom.

Filmski opus Jean-Pierre Melvillea  ostavlja nam nekoliko izuzetnih ostvarenja a među njima je i gangsterski film Doušnik. Le Doulos je Melville adaptirao iz romana Pierrea Lesoua iz 1957., tada mladoga pisca serije Noire, poznatog po svom izvrsnom poznavanju zakonitosti i pravila  podzemnog svijeta,  u kojem su njegove priče smještene.

U suradnji s snimateljem Nicholasom Hayerom, Jean-Pierre Melville dočarava sjenovitu, tmurnu, izvanrednu noir atmosferu u Le Doulosu, pojačanu izražajnom glazbenom partiturom Paula Misrakija. Većina filmske radnje odvija se noću; tamne, zasjenjene vanjštine u suprotnosti su sa jarko osvijetljenim interijerima. U stilu film-noire  J. P.  Melville,  izbjegava specifična mjesta spomenuta u knjizi, preferirajući apstraktniji, generički svemir. Sumorna, maglom obavijena pustoš u početnim scenama više podsjeća na filmski nadrealizam Cocteauova Orfeja, nego na neka stvarna mjesta. Noćni klubovi i barovi više su nalik onima  iz New Yorka,  1940-ih, nego što je to bilo koji takav ili sličan  objekt u Parizu. Ovo je svemir koji se filtrira kroz Melvilleovu maštu. U isto vrijeme njegova upotreba kamere daje ono što vidimo na ekranu, visceralni osjećaj realizma. Nekoliko scena odvija se u dugim neprekinutim kadrovima. Policijsko ispitivanje Siliena, glavnoga protagonista u filmu, snimljeno je u briljantno zadržanom jednom kadru, u kojem kamera neprestano kruži.