Danas

... bez programa ...

Najavljujemo

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 18. Siječanj 2022. u 13:10

Kultura promjene

Gizem Aksu - a tea party in an organic garden! - prezentacija

SIJ.
30
Sub
30. Siječanj 2016.
Subota u 19:00
Teatar &TD - SEK — Ulaz besplatan

Gizem Aksu

umjetnička rezidencija u Zagrebu / SEK, Teatar &TD

(uz potporu apap mreže i 0090 umjetničke platforme)

prezentacija rada u nastajanju; 30. siječnja u 19h u dvorani SEK Teatra &TD; ulaz besplatan

a tea party in an organic garden!

Gizem Aksu već u naslovu svog novog projekta daje naslutiti fokus istraživanja: je li moguće u organ-skom vrtu organizirati čajanku? Ovo gotovo nestvarno pitanje razdvaja se na tjelesno (moguće) i nematerijalno (gotovo) nemoguće)). Pritom, organski vrt satkan je/izgrađen od naših unutarnjih organa, a oni su uvijek skriveni, u svome prostoru i svojoj temporalnosti. Kako, u suradnji s tijelom i mišićima, osloboditi taj prostor kako bi organi zaplesali i zaigrali (se) svijetom i riječima? Kako pobjeći od zadanih lingvističkih i socio-kulturnih normi i onom što je skriveno dati prostor da samo rezonira i stvara svoja značenja?

Ovo istraživanje pokušaj je promišljanja i osjećanja života uzimajući u obzir ljudske unutarnje organe. Istraživanje nije postavljeno oko pitanja što organi jesu nego oko kompleksnih odnosa organa i života. Za što su sposobni i kakvu vezu možemo otkriti ako ih promatramo kao dinamičku, živu referencu za rastavljene temporalnosti, prostornosti i tjelesnosti.

Za autoricu, organi predstavljaju mogućnost promatranja vremena kao nečeg drugačijeg od puke podjele na prošlost/sadašnjost/budućnost; tijela kao materijalnog/nematerijalnog, tijela/duše; i prostora kao onog što je ovdje/onkraj, unutra/van. Kako izvođačica može nadići ovu percepciju linearnoga i progresivnog vremena i otvoriti se mnogostrukim slojevima opažanja jedinstvenih temporalnosti utrobe, na primjer?

Čini se da je tako teško zahvatiti ih lingvističkim kategorijama i socio-kulturno proizvedenim atributima/izazovima tijela kao što su: unutarnje/vanjsko, vidljivo/nevidljivo, otvoreno/zatvoreno, život/smrt, prošlo/buduće, odbačeno/lijepo, bijelo/crno, europsko/azijsko, Zapadno/Istočno, golo/prekriveno, tamno/rasvijetljeno... Ni jedan od gornjih atributa ne može obuhvatiti dinamiku života u njima. Ljudski organi, sa svojom opskurnosti prema unutarnjem/vanjskom, vidljivom/nevidljivom, materijalnom(tijelo)/nematerijalnom(energetskom) - osiguravaju radikalan način za uranjanje u različite slojeve prostornosti i temporalnosti. Što bih autorica, onda, mogla stvoriti kako bismo čuli i pričali jedni s drugima iz središta naših unutarnjih organa? Je li moguće organizirati čajanku u organ-skom vrtu kojeg svi imamo? U društvu tišine mišićne podloge, možda je vrijeme da organi zaplešu, protresu i zaigraju riječima i svijetom!

Ovo istraživanje pokušaj je da se provokativno i produktivno promisle tijelo i život; da elektromagnetske sfere srca/probave/stomaka rezoniraju/stvaraju značenja, stvarnost i život. Gizem Aksu postavlja pitanja o tišini, tami, neviđenoj, nečujnoj prisutnosti duboko skrivene strane tijela. Ova pitanja mogla bi zagrebati po površini dosad nemišljenih načina osjećanja, pogađajući i pomičući tijelo imajući na umu u tom pomicanju odnos s konceptima duboke sućutnosti/suosjećajnosti, fasci(a)nirane pažnje, organske mudrosti – na koje je naišla tijekom ovog istraživanje.

Meryem Bayram, genijalna vizualna umjetnica i scenografkinja koja živi u Antwerpu radila je zajedno s Gizem na ovom projektu.

Gizem Aksu nezavisna je koreografkinja i plesačica s trenutačnim sjedištem u Istanbulu. Diplomirala je na Odsjeku za političke znanosti i internacionalne odnose (Bosporus University), te na Odsjeku za suvremeni ples (Mimar Sinan Fine Arts University). Trenutačno je na poslijediplomskom studiju iz suvremenog plesa (ASD),  te održava seminare o ljudskoj anatomiji.

Imala je priliku učiti od priznatih svjetskih stručnjaka iz područja koreografije, režije, vizualne i vokalne umjetnosti, a isto tako od 2009. sudjelovala je na mnogim festivalima vezanima za ta područja. Aksin rad problematizira tijelo kao mjesto križanja područja umjetnosti, politike i filozofije. Njena nedavna istraživanja i radionice usmjerena su na energetske i ekološke nastavke tijela.

U ljeto 2015., sudjelovala je na ImPulsTanz-Vienna, međunarodnom festivalu plesa (potpomognuto danceWEB stipendijom). Radila je s Marcom Vanruxtom (BE) na projektu Atmosphere, s kojim gostuje po Belgiji. U sklopu apapova rezidencijalnog programa i 0090 umjetničke platforme, istražuje za svoj novi projekt u Antwerpu i Zagrebu. U međuvremenu, započela je i novi projekt s Aakash Odedra trupom (UK).

* Rezidencija je dio međunarodnog projekta apap – Performing Europe, kojega podupire Europska komisija – Kultura 2007-2013.