Danas

... bez programa ...

Najavljujemo

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 18. Siječanj 2022. u 13:10

Kultura promjene

I. Penović: PROCES KAFKA

SIJ.
26
Čet
26. Siječanj 2023.
Četvrtak u 20:00
Teatar &TD - Velika
SIJ.
25
Sri
25. Siječanj 2023.
Srijeda u 20:00
Teatar &TD - Velika

Premijera 25. 11. 2020. / UlazniceULAZNICE.HR / Facebook/

Režija i adaptacija: Ivan Penović

Scenografija: Filip Triplat

Glazba: Karlo Mrkša i Filip Triplat

Kostimi: ansambl predstave

Izvode: Matija Čigir, Karlo Mrkša, Bernard Tomić, Lana Barić, Pavle Vrkljan, Domagoj Janković, Ivan Penović

Trajanje izvedbe: 180 min s pauzom od 15 min, a prvi dio traje 55 min

Što je zakon? Tko je zakon? Što znači da zakon postoji? Je li pravilo vidljivo samo kada ga se krši? Zašto se opiremo pravilima? Dokazujemo li vlastito postojanje tom borbom?

Glavna opresivna strategija današnje birokracije jest dokazati nam da smo samo broj, da naš slučaj nije prvi takvog tipa, da je sve samo standardna procedura i da se nemamo čega bojati i da se nemamo zašto buniti. Sami smo si krivi, jer pravila su dostupna svima. Osim što su postavljena tako da ih ne trebamo znati čitati. Ograda koju birokracija postavlja kako bi se zaštitila od propitivanja njenih pravila jest izmještanje zakona iza višestrukih vrata. Dok je ne vidljiv, ne možeš mu odrubiti glavu. Dok nam se netko ne naruga u lice, nemamo se na što buniti. Jer nećemo se valjda buniti na nešto što nismo sigurni da postoji?


Način na koji je Proces fragmentarno pospojen, njegova izgledna nedovršenost i očiti skokovi u toku misli Franza Kafke nude upravo izvedbeni potencijal na koji se predstava Proces Kafka oslanja. Način kojim Kafka barata birokratskim rječnikom nudi specifičan improvizacijski fokus. Mogućnost nadopunjavanja, izmještanja rasporeda događanja i različitog čitanja smisla, odnosno paradoksalnosti ovog romana nudi prostor manipulacije scenske dinamike. Cirkularnost svakog poglavlja ovog romana, njegovo ponavljanje ujedno je i najveća zamka i najveća prednost postavljanja ove predstave. Stagnacija radnje izvor je emocionalnog razvoja, odnosno frustracije likova.

Pitanje je samo do kada se isplati čekati da sve ovo prođe. Pitanje je do kada možemo čekati, jer čekanje nepoznatog umara nas više od... sve je teže sjetiti se ičeg drugog.