Danas

... bez programa ...

Najavljujemo

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap
Re-Imagine Europe
Re-Imagine Europe

Kultura promjene

IGOR EŠKINJA- Proces bez subjekta - izložba

SIJ.
26
Sub
26. Siječanj 2019.
Subota u 10:00
Galerija SC
SIJ.
25
Pet
25. Siječanj 2019.
Petak u 12:00
Galerija SC
SIJ.
24
Čet
24. Siječanj 2019.
Četvrtak u 12:00
Galerija SC
SIJ.
23
Sri
23. Siječanj 2019.
Srijeda u 12:00
Galerija SC
SIJ.
22
Uto
22. Siječanj 2019.
Utorak u 12:00
Galerija SC
SIJ.
21
Pon
21. Siječanj 2019.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC
SIJ.
19
Sub
19. Siječanj 2019.
Subota u 10:00
Galerija SC
SIJ.
18
Pet
18. Siječanj 2019.
Petak u 12:00
Galerija SC
SIJ.
17
Čet
17. Siječanj 2019.
Četvrtak u 12:00
Galerija SC
SIJ.
16
Sri
16. Siječanj 2019.
Srijeda u 12:00
Galerija SC
SIJ.
15
Uto
15. Siječanj 2019.
Utorak u 12:00
Galerija SC
SIJ.
14
Pon
14. Siječanj 2019.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC
SIJ.
12
Sub
12. Siječanj 2019.
Subota u 10:00
Galerija SC

Izložba Proces bez subjekta umjetnika Igora Eškinje otvorena je do 26. siječnja. Radno vrijeme Galerije SC je radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.

U teorijskim pozicijama Seela i Nancyja treba tražiti hermeneutički okvir videoinstalacije Proces bez subjekta Igora Eškinje; naime dvije videoprojekcije nalaze se na razmeđi slike kao vizualne informacije i čistoga vizualnog iskustva koje “više nije slika”. Eškinja koristi tradicionalne, fizičke, čak “skulptorske” elemete kako bi oduzeo slici njezino temeljno kulturalno-povijesno opravdanje, a to je komunikacija. Preostali su samo nepotpuni dijelovi komunikacije koji su ovdje predstavljeni kao puka vizualna informacija lišena konteksta i cjelovitosti. Eškinja pokazuje što se događa s percepcijom slike kada u njoj nagonski tražimo “dodatno postignuće”, a ne nalazimo ga; i što se događa s percepcijom realiteta kada najvažniji cilj vizualnog prikaza treba tražiti ne u onome stvarnome što bismo željeli prepoznati nego kada je on naizgled posve tehničke prirode, i sastoji se u “pukoj” spoznaji diskontinuiteta između slike i stvarnosti. Suvremeni problem percepcije nije više u tome jesmo li u stanju nešto vidjeti nego u prepoznavanju razine realiteta ili – staromodno rečeno – istine slike. Svakodnevni uvjeti pod kojima nam je dano da promatramo stvarnost su mnogo prozaičniji i zato su slike koje nas okružuju mnogo zavodljivije. Instalacija Igora Eškinje vraća nas na zaboravljeni proces slikovne spoznaje: onaj u kojemu polazimo od uvjerenja da je razlika između slike i stvarnosti temeljni uvjet humanosti. (Iz predgovor, Krešimir Purgar)


Igor Eškinja (Hrvatska, 1975.) živi i radi u Rijeci. Eškinja konstruira svoje arhitekture percepcije kao ansamble skromnosti i elegancije. Umjetnik “izvodi” objekte i situacije, obuhvaćajući ih u njihovoj intimnoj i tihoj tranziciji iz dvodimenzionalne u trodimenzionalnu formalnu pojavu. Koristeći jednostavne, jeftine materijale, poput samoljepive trake ili električnih kabela te ih razlažući s ekstremnom preciznošću i matematičkom točnošću unutar striktnih prostornih parametara, Eškinja definira drugu kvalitetu koja seže dalje od fizičkih aspekata i ulazi u registre imaginarnog i van-perceptivnog.

Eškinjini radovi uključeni su u međunarodne izložbe: Manifesta 7, Rovereto, (2008); Complicity, Rena Bransten gallery, San Francisco (2009); 28 Grafični Biennale, Ljubljana, (2009); Dirt, Wellcome foundation, London,  (2011), Rearview Mirror, Power plant, Toronto, (2011); Ash and Gold – a world tour, Marta Herford, (2012); 2nd Ural Industrial Biennale, Ekaterinburg, (2012); 8 ways to overcome space and time, Muzej savremene umetnosti, Beograd, (2013), T-ht nagrada, MSU, Zagreb (2016.), Every time a ear di soun – Dokumenta 14 program, Savvy contemporary, Berlin (2017),  kao i samostalne izložbe: Project for unsuccessful gathering, Casino Luxembourg-Forum d’art contemporain, Luxembourg (2009.), The Day After, Federico Luger gallery, Milano, (2011) Inhabitants of generic places, Kunstforum, Vienna, Museum of Contemporary Art-Zagreb (2011); Interieur Captivant, MAC/VAL museum, Vitry, (2012); Quixote, MUWA, Graz, (2014).