Kultura promjene

MBZ: A. Basanta: FIVE LINES, CROSSING – zvučna instalacija

TRA.
29
Sub
29. Travanj 2017.
Subota u 10:00
Galerija SC
TRA.
28
Pet
28. Travanj 2017.
Petak u 18:00
Galerija SC
TRA.
27
Čet
27. Travanj 2017.
Četvrtak u 18:00
Galerija SC
TRA.
26
Sri
26. Travanj 2017.
Srijeda u 18:00
Galerija SC
TRA.
25
Uto
25. Travanj 2017.
Utorak u 18:00
Galerija SC
TRA.
24
Pon
24. Travanj 2017.
Ponedjeljak u 18:00
Galerija SC
TRA.
22
Sub
22. Travanj 2017.
Subota u 18:00
Galerija SC
TRA.
21
Pet
21. Travanj 2017.
Petak u 19:00
Galerija SC

Muzički biennale Zagreb i Kultura promjene Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu 12. prosinca 2016. pokrenuli su Natječaj za novu zvučnu instalaciju koja će biti predstavljena u sklopu 29. MBZ-a u travnju 2017.

Na Natječaj je pristiglo ukupno 28 radova, a stručni žiri – u sastavu Krešimir Seletković (umjetnički ravnatelj MBZ-a), Davorka Begović (voditeljica Muzičkog salona Kulture promjene SC-a), Marta Kiš (voditeljica likovnog programa Kulture promjene SC-a), Gideon Kiers (umjetnik i kustos) te Davor Sanvincenti (multimedijalni umjetnik) – izabrali su ­­­­­pobjednički rad.

Umjetnik Adam Basanta, iz Montréala u Kanadi, svoju je instalaciju naslovio Five Lines, Crossing. Kao autor koji se u svom radu najviše bavi eksperimentalnom glazbom, bio je privučen natječajem u kojem se mogao pozabaviti raznim zvučnim, ali i vizualnim (prostornim) elementima. U Galeriji Studentskog centra, tijekom biennalskih dana, zainteresirani posjetitelji moći će vidjeti i čuti uživo kako je ovaj zanimljivi i kreativni umjetnik u zvuku interpretirao logo ovogodišnjeg MBZ-a te na koji će način vizualno i auditivno zaposjesti prostor galerije.


S obzirom da se Adam Basanta bavi tzv. skulpturalnim zvukovnim instalacijama, prostorna dimenzija iznimno je važna i istaknuta u njegovim radovima. Sâm umjetnik pojašnjava instalaciju: „U Five Lines, Crossing zvuk nastaje isključivo putem povrata akustičkog signala koji čini čujnim fizikalne odnose između mikrofona, korištenih membrana zvučnika, akustike galerijskog prostora te suvremene povijesti glazbe Zagreba i Hrvatske“. Na koji je način Adam Basanta inkorporirao referencu na hrvatsku glazbu u svoj rad? „Svaka od linija sadrži nekoliko zvukovnih struktura koje pronalazimo u djelima odabranih suvremenih hrvatskih skladatelja. Tri su linije rezervirane za živuće skladatelje, koji će biti zamoljeni da izaberu neko svoje djelo koje će se na taj način 'citirati' u instalaciji. Preostale dvije linije posvetit će se preminulim hrvatskim skladateljima.“

Radno vrijeme Galerije SC tijekom MBZ-a:

21. 4. (petak) otvorenje u 19h

22. 4. (subota) 18-23h

23. 4. (nedjelja) – ne radi

24. - 28. 4. (ponedjeljak-petak) 18-22h

29. 4. (subota) 10-13h.

I sami posjetitelji Galerije bit će aktivni integrativni dio instalacije, jer će i njihove kretnje i zvukovi postati dio ovog umjetničkog djela. Kako? Provjerite u biennalskom tjednu, od otvaranja instalacije 21. travnja pa sve do 29. travnja u Galeriji Studentskog centra.

Želite li doznati više o radu ovog zanimljivog umjetnika, posjetite njegovu internetsku stranicu.

Za više informacija o programu 29. MUZIČKOG BIENNALA ZAGREB posjetite naš web i pratite društvene mreže!