Danas
... bez programa ...
Najavljujemo
... bez programa ...
About Student centre Zagreb
Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.
Zadnja izmjena: 18. Siječanj 2022. u 13:10
Kultura promjene
Oni dolaze...ELENA ŠTROK - Baby Universe - izložba
LIP.
5
Sub
5. Lipanj 2021.
Subota u 10:00
Galerija SC
Subota u 10:00
Galerija SC
LIP.
4
Pet
4. Lipanj 2021.
Petak u 12:00
Galerija SC
Petak u 12:00
Galerija SC
LIP.
3
Čet
3. Lipanj 2021.
Četvrtak u 12:00
Galerija SC
Četvrtak u 12:00
Galerija SC
LIP.
2
Sri
2. Lipanj 2021.
Srijeda u 12:00
Galerija SC
Srijeda u 12:00
Galerija SC
LIP.
1
Uto
1. Lipanj 2021.
Utorak u 12:00
Galerija SC
Utorak u 12:00
Galerija SC
SVI.
31
Pon
31. Svibanj 2021.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC
SVI.
29
Sub
29. Svibanj 2021.
Subota u 10:00
Galerija SC
Subota u 10:00
Galerija SC
SVI.
28
Pet
28. Svibanj 2021.
Petak u 18:00
Galerija SC
Petak u 18:00
Galerija SC
Oni dolaze...ELENA ŠTROK- Baby Universe - izložba - Galerija SC / 28. 5. - 5. 6. 2021. /
Performans istog naziva održat će se u petak, 28. 5. u 18 i u 19 sati te u utorak, 1. 6. u 18 sati.
Izložba se može pogledati u petak, 28. 5. od 18 do 21 sat, ostalim danima od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.
Promatranje života slično je lunjanju kroz tihu zimsku šumu obgrljenu mekanom, tek jedva nazrivom maglom. U njoj susrećemo likove koji pričaju o svojim dogodovštinama koje su se zbile prethodnih proljeća, ljeta i jeseni, na istome mjestu. Svaki od njih govori svoju priču, no šuma i događaji su, objektivno, isti. Kao što kaže Joseph Campbell, svaka velika priča zapravo je jedna te ista priča ispričana kroz različite likove u različito vrijeme i na različit način. U konačnici, istina je u svojoj esenciji jednoznačna i nepromjenjiva.
U jednom od svojih intervjua[1] Campbell spominje kako zbog prirode kulturno-vremenskih postavki u kojima živimo, čovjek ne stiže više stvarati masivno prihvaćene mitološke strukture i arhetipove prijeko potrebne za razvoj pojedinaca, te zaključuje da si možemo pomoći samo osobno stvarajući vlastiti mitološki prostor. Ideja idola nužna je za komparaciju s pomoću koje gradimo vlastitu osobnost. Heroji i idoli utjelovljenje su ideala koje pojedina kultura drži najvišima te potreba za njima nikad nije presahnula, nego je u današnjici prešla na blještave ekrane, bilo u obliku (fiktivnih) likova iz filmova i igara ili pak u obliku slavnih osoba. Znanost je također uvelike preuzela ulogu mitološkog prostora, što samim time mijenja i način na koji čovjek poima sebe. Tu misao dijeli i astrofizičar Joseph Silk, napominjući u poglavlju Cosmologysts and their Myths svoje knjige Cosmic enigmas2 sljedeće: „U mnogim pogledima, Veliki prasak je suvremenim kozmolozima isto što su mitovi bili drevnim narodima.”[2]
Performativna epska bajka Baby Universe počiva na temeljima drevnih ideala, utjelovljenima kroz jednostavnu priču u likove planeta suočene s prijetnjom vlastite smrtnosti. Inače svemoćni bogovi / planeti zatekli su se u situaciji nad kojom više nemaju apsolutnu kontrolu, bez obzira na njihova ratnička, misaona ili druga umijeća. Instinkt u svakom od njih budi slabosti koje inače lako kontroliraju. Razrješenje donosi Pluton, božanstvo kojem smrt nipošto nije stran pojam, i u čijim riječima pronalaze smirenu misao koja zaokružuje raspravu. Konačni ishod ostaje nepoznat.
Rad simbolično nagovješćuje uravnoteženje suprotnosti, pomirbu arhetipova, razumijevanje i kalibraciju povremeno nužne svakom pojedincu. Vrativši se u „svoju kuću”, svatko će za sebe iz Plutonovih riječi izvući ono što može i želi. Uz dozu humora, Baby Universe postaje memento mori, s naglaskom na pozitivno, ne toliko opterećeno shvaćanje vlastite smrtnosti.
„Nagual Julian mi je običavao pričati (...) o velikim osvajačima, vojskovođama iz starog Rima. Kad su se vraćali u Rim, građani su ih dočekivali velikim pobjedničkim svečanostima priređenima u njihovu čast. Pokazujući blago koje su zaplijenili i ljude koje su pretvorili u robove, slavljenici su se vozili stojeći na svojim bojnim kolima. Uz njih je jahao i rob čija je dužnost bila šaptati im na uho da su slava i sjaj samo prolazni.”[3] ( predgovor, Elena Štrok)
[1] Joseph Campbell, Origins of Myth, epizoda 2
[2] Joseph Silk, Cosmic Enigmas, str. 9
[3] Carlos Castaneda, Aktivna strana beskonačnosti, 2004., V.B.Z., Zagreb, str. 80.
Biografija // Elena Štrok
(1996. Varaždin)
Nakon završene gimnazije i srednje glazbene škole u Varaždinu s diplomom glazbenice gitaristice, Elena Štrok je 2019. godine završila i preddiplomski sveučilišni studij Grafike na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, s pohvalom Magna cum laude, gdje, u klasi prof. Mirjane Vodopije, trenutačno završava i diplomski studij. Sudjelovala je u međunarodnim i lokalnim projektima na poljima vizualne umjetnosti, glazbe i performansa. Do sada je izlagala i nastupala u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Sjevernoj Makedoniji, Latviji, Češkoj, Grčkoj i Portugalu. Posljednji semestar BA studija, 2019. godine, u sklopu projekta razmjene studenata Erasmus+ provela je na Akademiji likovnih umjetnosti u Pragu u klasi Pavle Scerankove i Dušana Zahoranskog. Nakon toga sudjelovala je na Erasmus+ praksi u rezidencijalnoj kući za umjetnike De Liceiras 18 u Portu u Portugalu. Tamo je, uz nekoliko suradnika, sudjelovala u osnivanju kulturne organizacije „Eklipsefemero“ kojoj je svrha međunarodna promocija, povezivanje i umrežavanje umjetnika i organizacija kulturnih događaja. Svojim radom nastoji kroz zabavu približiti umjetnost i filozofiju ljudima u javnom i institucionalnim okvirima, koristeći se pripovijedanjem kao svojim glavnim medijem izraza.