Danas

... bez programa ...

Najavljujemo

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 18. Siječanj 2022. u 13:10

Kultura promjene

Oni dolaze...NATALIA BORČIĆ / APOLONIJA LUČIĆ - Sitne stvari- izložba

PRO.
1
Uto
1. Prosinac 2020.
Utorak u 12:00
Galerija SC
STU.
30
Pon
30. Studeni 2020.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC
STU.
28
Sub
28. Studeni 2020.
Subota u 10:00
Galerija SC
STU.
27
Pet
27. Studeni 2020.
Petak u 12:00
Galerija SC
STU.
26
Čet
26. Studeni 2020.
Četvrtak u 12:00
Galerija SC
STU.
25
Sri
25. Studeni 2020.
Srijeda u 12:00
Galerija SC
STU.
24
Uto
24. Studeni 2020.
Utorak u 19:00
Galerija SC

U sklopu projekta Oni dolaze... Galerija SC predstavlja dvije mlade umjetnice Apoloniju Lučić i Nataliju Borčić i njihovu izložbu Sitne stvari koja će se održati od 24.11. do 1.12. u Galeriji SC. Izložba se 24. 11. može pogledati od 19:00 do 21:00, a u ostale dane u radno vrijeme Galerije SC od 12:00 do 20:00 te subotom od 10:00 do 13:00.

Gotovo neprimjetne životne trenutke, koji se očituju u suptilnim pokretima, usputnim natpisima ili sjetnim pogledima, slikarice Apolonija Lučić i Natalia Borčić koriste kao motive radova ostvarenih u različitim tehnikama i manjim formatima. Pretežito u dvodimenzionalnom, plošnom prikazu, Apolonija Lučić predstavlja nekoliko ciklusa kojima dominiraju motivi iz svakodnevnog života, situacije i emocije s kojima se većina može poistovjetiti. Potaknuta natpisom „Send postcards not nudes“, na mjestu koje je ponekad posjećivala tijekom rezidencije u Portugalu, nastaje ciklus humorističnih crteža u formi razglednica koje igrom riječima naziva Nudescards. Referirajući se na vulgarne fotografije koje mladi razmjenjuju na socijalnim mrežama, umjetnica stvara seriju crteža s nagim likovima koji sadržavaju primjesu djetinje naivnosti. Tijekom rezidencije u Portu nastala je i serija crteža pod nazivom Zimska depresija, što jasno sugeriraju čeznutljive i sjetne slike na kojima se većinom nalaze autoportreti, lice umjetnice u suzama i s gorućom cigaretom u ustima. Vizualna inspiracija umjetnici u ovoj seriji jesu prepoznatljive portugalske keramičke pločice, česte na fasadama zgrada, koje svojom plavom i modrom bojom dodatno utjelovljuju tmurne zimske dane. U formi concertine, knjižice u obliku harmonike, nastaje The Book of My Black Moods u kojoj autorica tamnim koloritom kroz crtež, natpis, kolaž i uzorke raznih oblika iznosi mračna stanja vlastita bića. Autorica psihodeličnim, lynchovskim stilom oblikuje svoje radove s fokusom na emocionalne trenutke usamljenosti, beznađa ili tuge, čime se jasno odvajaju radovi od ciklusa Zimske depresije, a ostaju u istom tonu i ekspresivnosti, specifičnom umjetničkom patosu.

Potaknuta saznanjem o svojemu rodoslovnom stablu koje poseže nekoliko generacija unatrag, Natalia Borčić započinje seriju malih slika inspiriranu genealogijom, odnosno fascinacijom dosega kulturne uvjetovanosti pojedinca. Svatko je od nas sačinjen od kulturne i iskustvene pozadine na kojima se temelje naše karakterne osobine, ali i specifična ponašanja. Način na koji pristupamo drugima, naši pokreti ruku ili usputni osmijeh oblikovani su od osjetilnih i kognitivnih podražaja stečenih tijekom djetinjstva i adolescencije. Usputne inspiracije umjetnica nalazi pod satom na glavnome trgu, najpoznatijemu zagrebačkom mjestu sastanka. Semivoajerskim pristupom zamjećuje geste, pokrete, poglede, zagrljaje, pitajući se koliko su oni uistinu preslika prethodno viđenog i naučenog. Autorica simbolički odabire drvene slikarske podloge kao izravnu poveznicu s obiteljskim stablom, dok se godovima, koji označuju nezaustavljivi tijek vremena, koristi pri oslikavanju, čime se naglašava prirodna struktura površine. Kvadratne pločice variraju u debljini, što pridonosi dinamici izložbenog postava, dok na njima upotrebom akrila i tuša nastaju motivi komunikacije i dodira. Na slikama malih dimenzija prevladavaju purpurna i bordo boja koje insinuiraju emotivnost i toplinu, bivajući istodobno sanjive i melankolične, kao da predviđaju vrijeme prisilne tjelesne distance, te paradoksalno kroz scene zavođenja ili zagrljaja komentiraju otuđenost i sveprisutni zagušujući osjećaj samoće.

Dijametralno različite u umjetničkim ekspresijama, Natalia Borčić i Apolonija Lučić pronalaze zajedničke točke u pojedinim segmentima tematskog fokusa koji se očituju u naglašavanju značenja osjetilnih momenata, promišljanju odnosa i nezamjenjive ljudske potrebe za bliskošću. Iako se dvije autorice bave sitnim stvarima u vlastitoj svakodnevici, njihova važnost nije isključivo usmjerena na pozitivne trenutke sreće, kako klišejno slovi poslovica „sreća je u malim stvarima“, nego na realističan prikaz ljudskog postojanja satkanog od raznolikih iskustava na temelju kojih, kroz vlastita stajališta i pristupe, gradimo sliku svijeta.

(predgovor, Sara Mikelić)