Alternative content

Alternative content

apap EU kulture programme

Kultura promjene

apap - Performing Europe 2020

apap je i 2016. godine dobio potporu Kreativne Europe, programa Europske unije, za svoj novi projekt Performing Europe 2020. U trajanju od četiri godine, od 1. lipnja 2016. do svibnja 2020., ta potpora omogućit će apap mreži da podupre europske umjetnike.

Performing Europe 2020 posvećen je stalnoj produkciji i razmjeni suvremene plesne i izvedbenih umjetnosti u Europi, te uključuje posebnu suradnju s libanonskim plesnim kazalištem Maqamat Beit El-Raqs, kao i snažan fokus na povećanje broja publike i razmjenu znanja između kulturnih organizacija.

Unutar projekta apap, Kultura promjene Studentskog centra u Zagrebu surađuje s Akademijom dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Suradnja se temelji na zajedničkom osmišljavanju edukativnih, mentorskih, istraživačkih, koprodukcijskih i prezentacijskih programa i modela suradnji (radionica, istraživačkih laboratorija, rezidencija, predavanja, seminara, razgovora), projekata i akcija na interdisciplinarnim, konkretnim i praktičnim osnovama koji inače izostaju iz klasičnog obrazovnog programa, a nužni su za usavršavanje, napredak, stjecanje iskustva, primjenu znanja u praksi i profesionalnom radu i razvoju nove generacije kazališnih redatelja, dramaturga, izvođača i producenata.

Umjetnici
Lotte van den Berg - Alessandro Sciarroni — Christina Ciupke — Cláudia Dias — Erna Ómarsdóttir — Felix Ott — François Chaignaud & Cecilia Bengolea — Collettivo Cinetico — Gerald Kurdian — Fieldworks — Ingri Fiksdal — Ivana Müller — Karol Tymiński — Ramona Nagabczyńska — Manyone — María Jerez — Marta Górnicka — Marta Navaridas & Alexander Deutinger — Michikazu Matsune — Rui Catalão — Superamas — Théo Mercier — Deufert & Plischke — Wojtek Blecharz — Finlay / Sandsmark — Saša Božić — Julia Schwarzbach — Teatro Sotterraneo — Julian Weber — Lisa Vereertbrugghen — Ásrún Magnúsdóttir — Raquel André


Partneri

Szene Salzburg, Salzburg, AT
Kunstencentrum BUDA, Kortrijk, BE
BIT Teatergarasjen, Bergen, NO
Centrale Fies, Dro, IT
Maison de la Culture d’Amiens, Amiens, FR
Tanzfabrik Berlin, DE
Nanterre-Amandiers, Nanterre, FR
Teatro Nacional D.Maria II, Lisbon, PT
RDF / LÓKAL, Reykjavik, IS
Fundacja Ciało/Umysł, Warsaw, PO
Student Centre Zagreb, Zagreb, HR

General management: Bertie Ambach
Artistic coordinator: Jacopo Lanteri
PR coordinator: Marija Andrijašević

Zadnja izmjena: 10. Listopad 2016. u 11:37

apap performing Europe 2020: Radionica koreografske improvizacije s Rosalind Crisp (AU)

- petodnevni uvod u virtuoznost pažnje i inteligenciju tijela -

17. do 21. listopada @ Teatar &TD; prijave s kratkim životopisom, kratkim motivacijskim pismom i kontaktom (mobitel i e-mail) primaju se na edukultura.sc@gmail.com do 10. listopada u ponoć.

Praksa koreografske improvizacije koju podučava Rosalind Crisp nudi plesnim umjetnicima praktične alate kako bi obratili pažnju na čin plesanja i konkretne načine generiranja, i percipiranja, pokreta iz bilo kojeg dijela tijela, u bilo kojoj brzini i na bilo kojem nivou, bilo kojom snagom i u bilo kojem smjeru, bilo kojeg trajanja... bilo kada.

Zagrijavanje se primarno fokusira na dah, angažiranje težine tijela, primjećivanje senzacija te svijesti o počecima – procesima pokreta u nastajanju. Ova metoda pripremanja tijela radi na ukidanju uhodanih (fiksiranih) puteva pokreta i dugotrajne napetosti te treniranju pažnje da bi se lako premjestila u različite dijelove tijela.

Rosalind tada uvodi nekoliko konkretnih alata za primjećivanje i generiranje pokreta iz bilo kojeg dijela tijela. Ovo su motori za generiranje pokreta iz specifičnih koreografskih fokusa, kao na primjer, «pojačavanje, smanjivanje ili zadržavanje prostora između dva dijela tijela», ili «premještanje oblika kroz prostor». Ovakav rad istražuje se kroz kontakt i rad s partnerom te individualno.

Ovi su alati prvenstveno zamišljeni kako bi plesače usmjeravali u stvaranju pokreta. Kontinuiranom praksom, oni informiraju i plesačev proces odlučivanja, ostavljajući traga na njegovoj/njezinoj percepciji, postajući načinima osvještavanja oblikovanja/koreografije pokreta. To su konkretni alati kako bi se obratila pažnja na čin plesanja i pružila široka paleta načina da počnemo primjećivati i zanimati se za konstantnu promjenu stvari. Kao praksa, koreografska improvizacija može odvratiti plesača od njegovih/njezinih uobičajenih puteva pokreta, povećati opseg izbora pokreta, i postaviti ih čvršće u sadašnjost. Ona kontinuirano dekonstruira i rekonstruira ono što plesanje jest.

Kad: 17. - 21. 10. 2016. 13-19h

Gdje: Teatar &TD, Studentski centar u Zagrebu, Savska cesta 25, Zagreb

Voditeljica radionice: Rosalind Crisp (AU)

Za koga: Radionica je namijenjena studentima i profesionalnim umjetnicima - svima onima kojima je u središtu zanimanja pokret, bio on/a plesač/ica, koregraf/kinja, performer/ica, glumac/ica ili entuzijast/kinja.

Participacija: 375 kn (1150 kn za međunarodne studente)

Prijave s kratkim životopisom, kratkim motivacijskim pismom i kontaktom (mobitel i e-mail) primaju se na edukultura.sc@gmail.com do 10. listopada u ponoć.

Rosalind Crisp odrasla je u Australiji. Trenirala je balet na Victorian Ballet School (Melbourne) prije nego što je studirala Body-mind centering® i Kontakt improvizaciju na European Dance Development Centreu u Arnhemu, u Nizozemskoj 1991. Osnovala je  Omeo Dance Studio u Sydneyju, koji je prostor za koreografsko istraživanje već deset godina. Dobitnica je mnogih nagrada uključujući i stipendiju Australia Councila. Od 2004–2012. bila je koreografska asistentica za Atelier de Paris - Carolyn Carlson u Parizu. Njezini radovi predstavljeni su u Francuskoj, Njemačkoj, Finskoj, SAD-u i Australiji. Surađuje sa i koreografira i za druge kompanije poput: Two Fish Berlin, Art Stations Foundation Poland, Laban Centre London, HZT Inter-University Berlin i VCA University of Melbourne, gdje je počasna znanstvena novakinja, te predaje diljem Europe i Australije.

d a n s e

no one will tell us...

Radionica se realizira u suradnji Kulture promjene Studentskog centra u Zagrebu i Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu u sklopu projekta apap-Performing Europe 2020 koji podupire EU program – Kreativna Europa. Radionica je dio projekta Platform East uz potporu australske vlade kroz Ministarstvo za umjetnost – Catalyst – Australian Arts and Culture Fund te projektaSC u rezidenciji koji podupiru Ministarstvo kulture RH i Goethe-Institut u Hrvatskoj.

 

Zadnja izmjena: 27. Rujan 2016. u 20:12

M. Jerez: KABINET SLASNIH ČUDA (radni naziv) - rezidencija

1-18. rujna @ Teatar &TD, Studentski centar Zagreb

7-13. listopada @ Teatar &TD, Studentski centar Zagreb

13. i 14. listopada – premijera @ Pobješnjeli Ganz novi festival, Studentski centar Zagreb

Koncept i režija: Maria Jerez

Dramaturška savjetnica: Cuqui Jerez

Koautori i izvođači: Eva Badanjek, Matea Bilosnić, Nina Kurtela, Ivan Penović, Martina Zelenika

Produkcija: de facto

Koprodukcija: Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu – Teatar &TD – Ganz novi festival u sklopu apap-Performing Europe 2020

Uz potporu Ministarstva kulture RH i Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport

Kako Juan Louis Moraza definira Muzej? Muzej je ....? Džungla! Ali, džungla je puna parazita, mnoštva različitih vrsta, džungla je promiskuitetno mjesto, dok je muzej čist, aseptičan.... dopušta li muzej ulaz otrovnim kukcima?

Za opis ovog projekta trebalo bi krenuti od ideje prostora. Neidentificiranog prostora, onog koji je neupotrebljiv, ne posjeduje nametnute uloge, u kojem ne znate gdje smjestiti svoje tijelo, ni kako provesti vrijeme u njemu. Prostor u kojem se ne mogu identificirati oblici i mirisi, kojem se ne može odrediti temelj iz kojeg potječe.

Govorimo o mjestu u kojem su stvari, objekti, funkcije, logike, fikcije ispremještani... prostor koji egzistira kao mješavina prostora... nešto između kabineta u Noći u operi braće Marx i Vrta zemaljskih užitaka Hieronymusa Boscha, neka vrsta Kabineta slasnih čuda u kojoj kroz neidentifikaciju počinjete mijenjati sebe.

Projekt poziva druge umjetnike da izgrade taj promiskuitetni prostor postavljajući vlastite projekte zajedno: jedne kraj drugih, jedne u druge, u same sebe, među druge stvari, među razgovore, daleko od vlastitih referenci, iznad objekata koji su im strani, ispod šahovskih stolova, provirujući iza drugih projekata. Tragamo za suživotom potpuno suludih materijala u singularnom prostoru. Prostoru koji se mijenja dok god će se razgovori, akcije, snimke, reference, tijela, glasovi, objekti, događaji odvijati vlastitim tijekom.

Želim raditi na razlici unutar razlike, afirmirajući različitost identiteta, dakle ne u ideji identifikacije, nego u ideji razlike koja smješta drugost u samu sebe, unutar same sebe, prebivajući u polju neznanog.

Prostor Kabineta čuda sadrži promiskuitetno različite objekte. Promiskuitet zahtjeva tenziju unutar nepoznatog: onog koji ne pripada kontekstu, koji ne može biti imenovan, koji nastaje unutar  razlike napona. Razumjeti ovu napetost postaje stvar profanacije, otvaramo prostor mogućnosti u kojem nastaju drugačija mišljenja, drugačije upotrebe, drugačije reference, drugačije veze.

Maria Jerez

Rad na projektu odvijet će se u dvije faze kroz dvije rezidencije. Prva rezidencija održat će se od 1-18. rujna 2016., a druga od 7-13. listopada 2016. Premijera projekta bit će na ovogodišnjem Pobješnjelom Ganz novom festivalu 13. i 14. listopada 2016.

Zadnja izmjena: 01. Rujan 2016. u 13:20

apap – I. Müller: O!GLASU - prezentacija

25. - 30. 4., Velika &TD – rezidencija
30. 4. u 20h, Velika &TD - javna prezentacija, ulaz besplatan / Teatar &TD Facebook / Facebook event

Od srpnja 2015. do travnja 2016., na poziv Teatar &TD, Ivana Müller je s grupom mladih hrvatskih kolega (Jasna Žmak, Bruno Isaković, Hrvoje Perc, Ivana Kalc, Jelena Mesar, Nina Sabo, Ana Letunić, Marin Tudor, Emir Pašanović) koji dolaze iz različitih kazališnih i plesnih praksi, radila na ideji „glasa“ u kazališnom kontekstu i šire. Projekt se razvijao kao svojevrsna master-radionica kroz 4 faze, a rezidencija u travnju zadnji je dio projekta koji završava javnom prezentacijom  30. travnja.

"Glas" je ne samo jedan od osnovnih elemenata kazališnog izraza, nego i jedno od najosobnijih ljudskih svojstava i "organa" za izražavanje u svakodnevnoj i umjetničkoj komunikaciji (pričanje, pjevanje...). On definira naš identitet (na svijetu ne postoje dva identična glasa), a istovremeno je i građanska/demokratska institucija kojom izražavamo svoja politička uvjerenja. Na koji se način glas može čuti i predstaviti projedinca ili grupu bilo je jedno od osnovnih pitanja ovog istraživanja.

Ivana Müller međunarodno je priznata umjetnica koja je rođena u Zagrebu  i živi u Parizu.

„O!Glasu“ dio je međunarodnog projekta apap – Performing Europe, koji podupire Europska komisija – Kultura 2007-2013.

Zadnja izmjena: 25. Travanj 2016. u 11:38

Roberta Milevoj i Zrinka Užbinec: Pusti, bit će izazov - prezentacija

24. 3. - 30. 4. Roberta Milevoj i Zrinka Užbinec: Pusti, bit će izazov; rezidencija @ Teatar &TD - Sek

27.4. 20h - prezentacija, ulaz besplatan / Teatar &TD Facebook / Facebook event


Izvedba Pusti, bit će izazov plesni je spoj dviju plesačica i koreografkinja Zrinke Užbinec i Roberte Milevoj, koje se prvi put sreću u istom izvedbenom prostoru. Njihova polazišna ideja zajedničko je promatranje kroz prizmu drugih izvedbi i iskustava koje su ih inspirirale za ovaj rad. Ovaj duet prilika je da posvete svoj ples jedna drugoj, kao i drugima koji će posvjedočiti njihovoj plesnoj izvedbi.

* Izvedba je dio međunarodnog projekta apap – Performing Europe, koji podupire Europska komisija – Kultura 2007-2013.

Zadnja izmjena: 25. Travanj 2016. u 11:40

Istraživačka plesna radionica Slonovi pod vodstvom Roberte Milevoj u Teatru &TD!

Prijave s kratkim životopisom i kontaktom (mobitel i e-mail) primaju se na edukultura.sc@gmail.com do 3. ožujka 2016. u ponoć. Radionica će se održati od 7. do 11. ožujka u Teatru &TD. // Facebook event

Tijekom zadnjih nekoliko godina, Roberta se bavi istraživanjem odnosa između prirodnih i umjetnih prostora, tragajući za mogućnostima preoblikovanja emocionalnog iskustva u prostoru izvedbe. U nastavku istraživanja o prirodi i načinu na koji se prema njoj odnosi kroz koreografiju, u svom novom projektu fokusirat će se na svijet životinja, posebice slonova, kako bi dublje istražila potencijal njihove tjelesne i emotivne inteligencije. Razmatrajući njihov utjecaj na naše poimanje pokreta kao sredstva komunikacije pokušat će dokučiti razmjere uvjetovanosti kretanja u kontekstu grupne dinamike i funkcioniranja zajedništva.

Istraživanje će se odvijati u formi radionica na kojima će se u radu i dijalogu s polaznicima postupno razvijati izvođački potencijal zamišljene ideje. Uz pomoć praktičnih plesnih zadataka pokušat ćemo dati odgovore na pitanja kojima se bavimo, a koja mogu pomoći približavanju i otkrivanju spomenutog polja zanimanja . U cilju nam je pronalaženje specifične koreografske zajednice koja nastaje iz diskursa o prirodi, a postaje diskurs o pokretu i tjelesnom zbivanju.

Rad na pokretu bit će usmjeren prema pronalaženju individualnih obrazaca kretanja kako bi svaki pojedinac bio u mogućnosti pronaći slobodu unutar unaprijed zamišljenih zadataka. Tijelo ćemo promatrati kao komunikacijski mehanizam koji stalno proizvodi ples i emanira ga u prostor kroz različite individualne i grupne impulse, podražaje ili akcije. Kroz razne koreografsko – improvizacijske upute pažnju ćemo posvetiti svakom trenutku u kojem izvodimo pojedini pokret , pokušat ćemo istražiti njegov potencijal i načine kako se odnosimo prema pokretu, a u cilju povećanja cjelokupne svijesti o plesnom tijelu.

Kad: 7. - 11. 03. 2016. od 10 do 13 sati

Gdje: Teatar &TD – Velika dvorana, Studentski centar u Zagrebu, Savska cesta 25, Zagreb

Voditeljica radionice: Roberta Milevoj

Za koga: Radionica je namijenjena svim zainteresiranima s prethodnim plesnim iskustvom na području suvremenog plesa i improvizacije.

Kotizacija: 150 kn

Prijave s kratkim životopisom i kontaktom (mobitel i e-mail) primaju se na edukultura.sc@gmail.com do 3. ožujka 2016. u ponoć.

Serija radionica i projekt „Slonovi“ dio je međunarodnog projekta apap – Performing Europe, kojega podupire Europska komisija – Kultura 2007-2013

ROBERTA MILEVOJ

Rođena u Puli 1979.g. Dugi niz godina sudjeluje na hrvatskoj plesnoj sceni kao profesionalni plesač, koreograf i pedagog. Svoje plesno iskustvo stječe izvan formalnog institucionalnog okvira obrazovanja da bi kroz sudjelovanje na brojnim radionicama i rezidencijalnim programima u zemlji i inozemstvu tijekom godina razvila svoj autorski i izvođački rukopis. Potpisuje brojne umjetničke suradnje i predstave s priznatim koreografima i redateljima te plesnim ansamblima; Matija Ferlin, Borut Šeparović, Irma Omerzo, Aleksandra Janeva Imfeld, Keren Levi, Tomislav Feller, Liberdance, Zagrebački plesni ansambl, Studio za suvremeni ples, Tala, Sodaberg, Marmot, dance_lab collective, i drugi. Dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta 2010.g. za najbolju žensku ulogu u predstavi NASTUP. Dobitnica je Produkcijske nagrade 28. Tjedna suvremenog plesa 2011.g. za predstavu Roberta, Roberta. 2013.g. nominirana je za Teatar.hr  Nagradu Publike u kategoriji izvođačice godine. Od 2014.g. dio je međunarodnog projekta apap – Performing Europe. Trenutno živi i radi u Zagrebu.

Zadnja izmjena: 19. Veljača 2016. u 12:31

Gizem Aksu - a tea party in an organic garden! - prezentacija

Gizem Aksu

umjetnička rezidencija u Zagrebu / SEK, Teatar &TD

(uz potporu apap mreže i 0090 umjetničke platforme)

prezentacija 30. siječnja u 19h u dvorani SEK Teatra &TD; ulaz besplatan

a tea party in an organic garden!

Gizem Aksu već u naslovu svog novog projekta daje naslutiti fokus istraživanja: je li moguće u organ-skom vrtu organizirati čajanku? Ovo gotovo nestvarno pitanje razdvaja se na tjelesno (moguće) i nematerijalno (gotovo) nemoguće)). Pritom, organski vrt satkan je/izgrađen od naših unutarnjih organa, a oni su uvijek skriveni, u svome prostoru i svojoj temporalnosti. Kako, u suradnji s tijelom i mišićima, osloboditi taj prostor kako bi organi zaplesali i zaigrali (se) svijetom i riječima? Kako pobjeći od zadanih lingvističkih i socio-kulturnih normi i onom što je skriveno dati prostor da samo rezonira i stvara svoja značenja?

Ovo istraživanje pokušaj je promišljanja i osjećanja života uzimajući u obzir ljudske unutarnje organe. Istraživanje nije postavljeno oko pitanja što organi jesu nego oko kompleksnih odnosa organa i života. Za što su sposobni i kakvu vezu možemo otkriti ako ih promatramo kao dinamičku, živu referencu za rastavljene temporalnosti, prostornosti i tjelesnosti.

Za autoricu, organi predstavljaju mogućnost promatranja vremena kao nečeg drugačijeg od puke podjele na prošlost/sadašnjost/budućnost; tijela kao materijalnog/nematerijalnog, tijela/duše; i prostora kao onog što je ovdje/onkraj, unutra/van. Kako izvođačica može nadići ovu percepciju linearnoga i progresivnog vremena i otvoriti se mnogostrukim slojevima opažanja jedinstvenih temporalnosti utrobe, na primjer?

Čini se da je tako teško zahvatiti ih lingvističkim kategorijama i socio-kulturno proizvedenim atributima/izazovima tijela kao što su: unutarnje/vanjsko, vidljivo/nevidljivo, otvoreno/zatvoreno, život/smrt, prošlo/buduće, odbačeno/lijepo, bijelo/crno, europsko/azijsko, Zapadno/Istočno, golo/prekriveno, tamno/rasvijetljeno... Ni jedan od gornjih atributa ne može obuhvatiti dinamiku života u njima. Ljudski organi, sa svojom opskurnosti prema unutarnjem/vanjskom, vidljivom/nevidljivom, materijalnom(tijelo)/nematerijalnom(energetskom) - osiguravaju radikalan način za uranjanje u različite slojeve prostornosti i temporalnosti. Što bih autorica, onda, mogla stvoriti kako bismo čuli i pričali jedni s drugima iz središta naših unutarnjih organa? Je li moguće organizirati čajanku u organ-skom vrtu kojeg svi imamo? U društvu tišine mišićne podloge, možda je vrijeme da organi zaplešu, protresu i zaigraju riječima i svijetom!

Ovo istraživanje pokušaj je da se provokativno i produktivno promisle tijelo i život; da elektromagnetske sfere srca/probave/stomaka rezoniraju/stvaraju značenja, stvarnost i život. Gizem Aksu postavlja pitanja o tišini, tami, neviđenoj, nečujnoj prisutnosti duboko skrivene strane tijela. Ova pitanja mogla bi zagrebati po površini dosad nemišljenih načina osjećanja, pogađajući i pomičući tijelo imajući na umu u tom pomicanju odnos s konceptima duboke sućutnosti/suosjećajnosti, fasci(a)nirane pažnje, organske mudrosti – na koje je naišla tijekom ovog istraživanje.

Meryem Bayram, genijalna vizualna umjetnica i scenografkinja koja živi u Antwerpu radila je zajedno s Gizem na ovom projektu.

Gizem Aksu nezavisna je koreografkinja i plesačica s trenutačnim sjedištem u Istanbulu. Diplomirala je na Odsjeku za političke znanosti i internacionalne odnose (Bosporus University), te na Odsjeku za suvremeni ples (Mimar Sinan Fine Arts University). Trenutačno je na poslijediplomskom studiju iz suvremenog plesa (ASD),  te održava seminare o ljudskoj anatomiji.

Imala je priliku učiti od priznatih svjetskih stručnjaka iz područja koreografije, režije, vizualne i vokalne umjetnosti, a isto tako od 2009. sudjelovala je na mnogim festivalima vezanima za ta područja. Aksin rad problematizira tijelo kao mjesto križanja područja umjetnosti, politike i filozofije. Njena nedavna istraživanja i radionice usmjerena su na energetske i ekološke nastavke tijela.

U ljeto 2015., sudjelovala je na ImPulsTanz-Vienna, međunarodnom festivalu plesa (potpomognuto danceWEB stipendijom). Radila je s Marcom Vanruxtom (BE) na projektu Atmosphere, s kojim gostuje po Belgiji. U sklopu apapova rezidencijalnog programa i 0090 umjetničke platforme, istražuje za svoj novi projekt u Antwerpu i Zagrebu. U međuvremenu, započela je i novi projekt s Aakash Odedra trupom (UK).

* Rezidencija je dio međunarodnog projekta apap – Performing Europe, kojega podupire Europska komisija – Kultura 2007-2013.

Zadnja izmjena: 26. Siječanj 2016. u 13:59

APAP: Gizem Aksu i Ah!kosmos: Now, I'm thinking about how hard it would be for you if you disappeared

21-30. siječnja 2016. Gizem Aksu i Ah!kosmos: Now, I'm thinking about how hard it would be for you if you disappeared – rezidencija i prezentacija @ SEK Teatra &TD

Prezentacija će se održati 30. siječnja u 19h u SEK-u. Ulaz besplatan. Više ovdje!

Now, I'm thinking about how hard it would be for you if you disappeared je autobiografski projekt Gizem Aksu u suradnji s glazbenicom Ah! Kosmos. Predstava nastaje u periodu kada autorica gubi svoj lijevi jajnik kao rezultat medicinske operacije u pubertetu. Polazeći od jajnika kao obilježja ženstvenosti, plodnosti i fragilnosti, nogometne lopte kao znaka muškosti i dominacije i tijela performerice, predstava kontekstualizira atribute roda, heteronormativnosti i performativnosti seksualnosti. Dok se tijelo performerice bori s ovim dualnostima, ono postaje postajanje, tekst i mjesto otpora u potrazi za različitostima.

Rezidencija će završiti javnom prezentacijom.

Opširnije

Zadnja izmjena: 26. Siječanj 2016. u 14:01

Ivane Müller: O!Glasu, rezidencija

16. do 21. veljače u Teatru &TD

Polazišna točka projekta O!Glasu međunarodno priznate umjetnice Ivane Müller ideja je „glasa“ u kazališnom kontekstu i šire. Projekt se razvija kroz 4 faze u suradnji s domaćim umjetnicima, a rezidencija u prosincu treća je faza. Riječ "glas" istovremeno označava jedan od najosobnijih ljudskih svojstava i "organa" za izražavanje u svakodnevnoj i umjetničkoj komunikaciji (pričanje, pjevanje...) kao i građansko/demokratsku 'instituciju' kada se radi o "glasu" koji koristimo na "glasanju". U kazalištu je pitanje reprezentacije, tj. konkretnije: "koga predstavljamo i kako smo predstavljeni" jedno od ključnih pitanja.

„O!Glasu“ je dio međunarodnog projekta apap – Performing Europe, kojega podupire Europska komisija – Kultura 2007-2013.

Zadnja izmjena: 15. Siječanj 2016. u 13:40

GNF: DAVID ESPINOSA: MY GREAT WORK (AN AMBITIOUS PROJECT)

19. i 20.9. ● 19:00h i 21:30h ● 50 min ● Polukružna &TD / Facebook event.

Uz neograničen budžet, najveće kazalište na svijetu, tristo glumaca na pozornici, vojni orkestar, rock bend, životinje, automobile i helikopter, My Great Work visokobudžetna je produkcija u kojoj se nije razmišljalo o trošku i gdje su se ostvarivale sve ideje koje su Davidu pale na pamet, bez obzira na cijenu, uz neograničena sredstva i umjetnički tim na raspolaganju. Razmišljajući kao da  postavlja  predstavu u stvarnoj veličini, a zapravo je postavljajući u omjeru 1:87, David  uspijeva stvoriti minijaturni teatar epskih razmjera.

Testirajući granice kazališta te produbljujući interes prošlih projekata prema ideji izvođenja, My Great Work projekt je koji preispituje produkciju visokobudžetnih umjetničkih ostvarenja, kolosalnih predstava izgrađenih na obmanama i smicalicama upitne umjetničke vrijednosti.

David Espinosa (1976.) završio je preddiplomski studij glume na ESAD-u u Valenciji. Od 1994. g. pohađa studije suvremenog plesa, improvizacije, CI i Capoeire u Valenciji, Bruxellesu i Barceloni.

Ideja i režija: David Espinosa

Izvedba: David Espinosa /Cia. Hekinah Degul

Suradnja: Africa Navarro

Zvuk i glazba: Santos Martinez / David Espinosa

Scenografija: David Espinosa / Air Models and Architecture Projects.

Produkcija: El Local E.C. / C.A.E.T., u suradnji s Odjelom kulture Generaliteta Katalonije i I.N.A.E.M – Ministarstvo kulture

Distribucija: M.O.M. – El Vivero

(subvencija projekta: program Artist in Residence, Bilbaoeszena)

Događanje u Zagrebu ostvareno je uz pomoć stipendije za mobilnost pod nazivom Programme for the Internationalisation of Spanish Culture (PICE)  koju daje državna organizacija Acción Cultural Espanola (AC/E).

Ne volim umjetnike koji sebe shvaćaju preozbiljno. Čovjek radi što može i ako to nekomu nešto znači, odlično.

Zadnja izmjena: 15. Rujan 2015. u 09:25

GNF: IVANA MÜLLER: POSITIONS, kazališna predstava

19.9. ● 20:00h ● 67 min ● Velika &TD / Facebook event.

U predstavi Positions, Ivana Müller razrađuje koncept ekonomije i njegove različite oblike – ekonomiju pokreta, identiteta, emocije, kazališta, koristeći različita sredstva koja određuju naš društveni identitet, građanski status, klasnu poziciju i životni stil kao valutu. Kapital koji je prisutan na početku predstave, potencijal, ili sudbina, koju svaki od izvođača posjeduje, bivaju predmetima razmjene, trgovine, cjenkanja i zarade kroz praksu koja ima elemente crnog tržišta. Ono što u početku nalikuje dječjoj igri, na kraju se razvija u maštovito i emotivno putovanje utemeljeno na ideji razmjene koja nudi složeno promišljanje ideje, mjesta i reprezentacije vrijednosti.

Ivana Müller je koreografkinja, umjetnica i autorica tekstova. Njezina su djela predstavljena i producirana u kazališnim kućama diljem Europe, SAD-a i Azije tokom posljednjih dvanaest godina. Rođena je u Zagrebu, odrasla je u Hrvatskoj i Amsterdamu. Živi u Parizu, a radi u međunarodnom kontekstu.

Koncept, režija i tekst: Ivana Müller u suradnji s izvođačima: Jean-Baptiste Veyret Logerias, Anne Lenglet, Bahar Tamiz & Galaad Le Goaster. U svaku izvedbu uključeno je i 8 lokalnih izvođača: Matea Bilosnić, Jelena Mesar, Hrvoje Perc, Nina Sabo, Alemka Sappe, Jasna Žmak, fali 2 izvođača

Umjetnički savjet: Sarah van Lamsweerde

Oblikovanje svjetla i tehnički direktor: Martin Kaffarnik

Produkcija: I'M COMPANY / Chloé Schmidt i Gerco de Vroeg

Koprodukcija: BUDA Arts Center Kortrijk (B) / Festival NEXT, Musée de la danse / Centre chorégraphique national de Rennes et de Bretagne, Point Ephémère (Paris), Ménagerie de verre, Paris, u sklopu Studiolabs, ARCADI/Hors Saison (Paris).

I’M’ COMPANY financijski je podržan od strane DRAC ILE DE France l’Aide à la création 2013.

Događanje organizirano u okviru Rendez-vous, festival Francuske u Hrvatskoj (www.rendez-vous.hr). Uz podršku apap mreže (apap-Performing Europe 2011-2016) te Francuskog instituta / projekta TransARTE i programa TEATROSKOP.

Ja ne predstavljam nešto što onda gledatelj mora „shvatiti“ na ovaj ili onaj način. Svi gledamo „istu stvarnost“, svi smo dio istog događaja, ali svi ga vidimo malo drugačije... i ne moramo se slagati.

Zadnja izmjena: 15. Rujan 2015. u 09:23

GNF: IVANA MÜLLER: WE ARE STILL WATCHING, kazališna predstava

20.9. 20:00h ● 21.9. 21:30h ● 60 min ● Velika &TD / Facebook event.

* 20.9. predstava će biti održana na hrvatskom, a 21.9. na engleskom jeziku

We Are Still Watching predstava je koju izvode gledatelji, tj. trenutačna zajednica članova publike koja se mijenja prilikom svakog izvođenja predstave. Predstava We Are Still Watching osmišljena je kao čitaća proba u okviru koje gledatelji upoznaju jedni druge kroz zajedničko čitanje scenarija. Tokom jednog sata gledatelji stvaraju i igraju zajednicu, donoseći individualne i kolektivne odluke jednostavno čitajući tekst kojeg je netko drugi za njih napisao. U društvu u malom koje se razvije pri svakom izvođenju predstave, polako ali sigurno svatko dobiva svoju ulogu... Svi govore u prvom licu jednine, svi čitaju loše i svi se na ovaj ili onaj način uključuju, iako nitko prethodno nije pročitao scenarij i nitko ne zna što će se sljedeće dogoditi.

(photo: Ian Douglas)

Koncept i tekst: Ivana Müller u suradnji s Andreom Božić, Davidom Weberom-Krebsom  & Jonasom Rutgeertsom.

Oblikovanje svjetla i tehnički direktor: Martin Kaffarnik

Produkcija: I’M’ COMPANY / Chloé Schmidt and Gerco de Vroeg

Predstava We Are Still Watching ostvarena je kao dio projekta Encounters (Frascati, Amsterdam 2012) koji dobiva potporu od fondova: Dutch Performing Arts Funds, Amsterdam Funds for Arts i SNS Reaal Funds, uz potporu kazališta Het Veem, Amsterdam.

Događanje je organizirano u okviru Rendez-vous, festivala Francuske u Hrvatskoj. Uz podršku apap mreže (apap-Performing Europe 2011-2016) te Francuskog instituta / projekta TransARTE i programa TEATROSKOP.

(foto: Ian Douglas)

Mislim da nikad ne bih pokušala opisati svoju predstavu nasumičnom prolazniku. Opiši svoju predstavu nasumičnom prolazniku zvuči kao objasni je ukratko, tako da svi mogu razumjeti... a to je u neku ruku nadmoćni pristup... kao da je prolaznik netko kome trebaju upute, a ja imam odgovore. Svi zajedno sudjelujemo: izvođači, gledatelji, tehničari, redatelj, dramaturg... svi mi na pozornici, iza pozornice i u publici. I mislim da kazalište (ili bilo koja druga umjetnička forma) postaje uzbudljivo kada nudi mogućnost za onoliko verzija koliko je gledatelja u publici.

Zadnja izmjena: 15. Rujan 2015. u 09:21

GNF: FRANCE DISTRACTION: TERME, instalacija

19. 9. 19-23h & 20. – 23. 9. ● 18 -23h ● Galerija SC / Facebook event.

Terme (Les Thermes) prostor su ljekovitog retro-treninga koji publici nudi priliku da uroni u kupku stoičkog morala. Taj veliki, drveni bazen ispunjava 25 000 crnih, mekanih plastičnih loptica na kojima je otisnuto 80 različitih citata, uvelike proizašlih iz stoičkih djela. Publika može uroniti u taj hamam misli, čitati poruke nasumičnim redom, postepeno se natopiti aforizmima i razmijeniti dojmove o njihovim značenjima. Istovremeno bazen s lopticama i konceptualna sauna, taj prostor može postati i mjestom susreta za rasprave i razgovore o stoičkoj filozofiji. Detaljne informacije o programu događanja u Termama možete pronaći na internetskoj stranici festivala.

(foto: Amélie Boissel)

France Distraction skupina je vizualnih umjetnika i izvođača sa sjedištem u Lilleu i Bruxellesu, poimence: Belinda Annaloro, Antoine Defoort, Julien Fournet, Halory Goerger i Sébastien Vial. U svom radu koriste razne medije: video, interaktivne uređaje, slike, instalacije, tekst i/ili glazbu.

Koncept: France Distraction (Belinda Annaloro, Antoine Defoort, Julien Fournet, Halory Goerger, Sébastien Vial)

Tehnički direktor: Emilie Godreuil

Administracija i menadžment: Sarah Calvez

Tajništvo i distribucija: Anne Rogeaux

Produkcija: l'Amicale de production / Julien Fournet

Događanje organizirano u okviru Rendez-vous, festivala Francuske u Hrvatskoj. Uz podršku apap mreže (apap-Performing Europe 2011-2016) te Francuskog instituta / projekta TransARTE i programa TEATROSKOP.

(foto: Luc Depreitere)

Iznenađenje je uspjelo kada osjetite lagani procijep između zadovoljstva nazadnom igrom među lopticama i ustajalog mirisa sjećanja na satove filozofije.

Zadnja izmjena: 15. Rujan 2015. u 09:19

GNF: 5. apap lab (apap – Performing Europe)

22. i 23.9. 10-17h Polukružna &TD / Facebook event.

+ 21.9. 18h Maria Jerez: What is Third, work-in-progress prezentacija i razgovor

U smislu ideje skupne inteligencije, mogućnosti koje apap otvara nadilaze lokalni kontekst produkcije i prezentacije i upravo ta proširena inteligencija pravi je kapital mreže.

Helmut Ploebst (iz Network and Emergence, NOTES ON THE APAP MEETING IN BERLIN, 2011)

Europska mreža apap (projekt unapređivanja izvedbenih umjetnosti) od svog je osnutka 2000.g. realizirala više od 100 umjetničkih projekata. Performing Europe najnoviji je program mreže apap. Započet 2011. g., povezuje osam europskih organizacija, a namijenjen je razvijanju suvremenih izvedbenih umjetnosti i njihovog utjecaja na europska društva. Obuhvaća područja produkcije, prezentacije i distribucije umjetničkih djela te se usredotočuje na privlačenje nove publike i istraživanje novih načina medijacije umjetnosti. Svake godine apap održava jedan laboratorij, platformu koju organiziraju umjetnički voditelji, stručnjaci, mentori i umjetnici kojima je cilj povezati teorijske pristupe s umjetničkim i organizacijskim praksama. Svaki lab zamišljen je kao mjesto susreta umjetnika, partnera i zainteresirane publike i posvećen je određenoj temi - analizira primjere i stvara strategije za jačanje programa Performing Europe i kulturnih aktivnosti partnera i umjetnika.

Zagrebački, peti po redu apap lab, usmjeren je na evaluaciju projekta Performing Europe.  Promišljanje o uspjesima projekta obično ukazuje na završetak nekog projekta. Međutim, da bismo rekapitulirali projekt, želimo započeti definiranjem evaluacije kao takve. Umjesto da nabrajamo rezultate i mjere koje moramo poduzeti, evaluaciju doživljavamo kao proces, direktni feedback, priliku za apap umjetnike i partnere da provedu vrijeme zajedno, da postavljaju pitanja, razmišljaju, pričaju, razmjenjuju iskustva i prakse te, u najboljem slučaju, osmišljavaju nove radne modele, uspostavljaju bolje odnose i nauče nešto u samom procesu. Radeći u različitim grupnim formacijama i diskurzivnim formatima, umjetnici i partneri produbit će razgovor o temama kao što su kvaliteta komunikacije i razmjene unutar mreže, različite potrebe pojedinačnih članova mreže, mehanizmi potpore za umjetnike i partnere, strategije i modeli suradnje, radni modaliteti različitih umjetničkih i produkcijskih pitanja, problemi ograničenosti, pitanja održivosti te zajedničko zamišljanje novih struktura. Lab moderira Siegmar Zacharias.

Siegmar je rođena i odrasla u Rumunjskoj. Studirala je filozofiju i komparativnu književnost u Freiburgu, Berlinu i Londonu te Izvedbu na DasArtsu u Amsterdamu. Pored umjetničkog rada, od 1991.g. predaje retoriku, menadžment konflikta i pregovaranje radnicima u korporativnom svijetu.

Prije laba, Maria Jerez predstavit će 21. rujna u 18h work in progress What Is Third suočava se s enigmom. Kako susret dviju stvari može stvoriti nešto treće, treću dimenziju, nešto što prije susreta nije postojalo? Dok se rađa, ta treća stvar transformira i prvu i drugu… na taj način dolazi do pomjeranja, do procesa deidentifikacije. Emocija! Trenje! Kritika! Ljubav! Drugost! Granica govornog jezika! S druge strane, u sklopu ovog projekta Maria koristi svoje resurse kao katalizatore kako bi stvorila sadržaj s drugim ljudima, kako bi se umiješala u rad drugih i kako bi dopustila drugima da se umiješaju u njen rad u potrazi za neočekivanim susretima, kritikom, zajedništvom i pažnjom.

apap partner organizacije  Bit Teatergarasjen Bergen (Norveška), Centrale Fies (Italija), C/U Foundation (Poljska), Kunstencentrum BUDA (Belgija), Maison de la Culture, Amiens (Francuska), Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu-Kultura promjene (Hrvatska), Szene Salzburg (Austrija) i Tanzfabrik Berlin (Njemačka).

Zadnja izmjena: 08. Rujan 2015. u 12:18

Maria Jerez: WHAT IS THIRD (apap rezidencija)

Maria Jerez, WHAT IS THIRD, apap rezidencija od 7. do 17. rujna, izvedba 21. rujna u sklopu Ganz novog festivala

What Is Third suočava se s nepoznanicom/enigmom. Kako susret dviju stvari može stvoriti nešto treće, treću dimenziju, nešto što prije toga nije postojalo. Dok se rađa, ta „treća stvar“ transformira obje stvari: prvu i drugu... na taj način dolazi do pomjeranja, do procesa deidentifikacije. Emocija! Trenje! Kritika!  Ljubav! Drugost! Granica govornoga jezika!

S druge strane, Maria koristi rezultate svoga procesa kao katalizatore u svrhu stvaranja sadržaja s drugim ljudima, da se umiješa u rad drugih i da dopusti drugima da se umiješaju u njezin rad u potrazi za neočekivanim susretima, kritičnošću, zajedništvom i pažnjom…

What Is Third je izvedba-u-nastajanju koja još uvijek nema naslov. Nakon predstavljanja What is Third na Ganz novom festivalu 21. rujna, sesija feedbacka koju će moderirati Siegmar Zacharias otvorit će pitanja vezana uz njen daljnji razvitak.

U sklopu projekta What Is Third dijelila sam vrijeme i prostor s umjetnicima: Arantxom Martínez, Alejandrom Pombo, Martenom Spangbergom, Edurneom Rubiom, Peiom Aguirreom, Vedranom Klepicom, Antom Rodriguezom i Malom Kline.

Posebno zahvaljujem: Silviji Zayas, Ismeni Espejel i Urielu Foguéu

(Maria Jerez)

Koprodukcija: La Casa Encendida (Madrid), Buda Kunstencentrum (Kortrijk), Sveučilište u Zagrebu – Studentski centar Zagreb – Kultura promjene, Teatar&TD u sklopu projekta APAP – Performing Europe

Uz potporu Europske unije – Kultura 2007-2013

Zadnja izmjena: 03. Rujan 2015. u 14:14

Druga faza projekta "O!Glasu" Ivane Müller!

Polazišna točka projekta „O!Glasu“ međunarodno priznate umjetnice Ivane Müller, a koja će biti predstavljena na ovogodišnjem izdanju  Venecijanskog biennala, ideja je „glasa“ u kazališnom kontekstu i šire.

„O!Glasu“ je istraživački i izvedbeni projekt koji će se razvijati u četiri faze tijekom 2015. i početkom 2016. u Teatru &TD, a u suradnji s domaćim umjetnicima kroz susret i razmjenu umjetničkih, političkih i filozofskih ideja i iskustava, dok će razvoj kazališno/koreografskog rada biti inspiriran tim susretom formalno i sadržajno.

Prva faza projekta dogodila se 11. i 12. travnja kao inicijalni susret tijekom kojeg je bilo odabrano sedmero sudionika projekta.

U drugoj fazi projekta (6-11.7.) radit će se na idejama vezanim uz problem glasa i na nizu scenskih skica te na mogućoj dramaturgiji predstave. U trećoj će se fazi (14-19.12.) razvijati scenske ideje, koreografske partiture i tekstovi. Četvrta faza  (14-19.3.2016.) bit će posvećena pripremi izvedbe i završit će javnim predstavljanjem projekta – predstavom/prezentacijom.

Riječ "glas" istovremeno označava jedan od najosobnijih ljudskih svojstava i "organa" za izražavanje u svakodnevnoj i umjetničkoj komunikaciji (pričanje, pjevanje...) kao i građansko/demokratsku 'instituciju' kada se radi o "glasu" koji koristimo na "glasanju".

U kazalištu je pitanje reprezentacije, tj. konkretnije: "koga predstavljamo i kako smo predstavljeni" jedno od ključnih pitanja. U tom kontekstu uloga glasa može biti vrlo performativna i otvara mogućnosti rada na odnosima glasa i teksta, glasa i tijela, umjetničkog i političkog glasa, itd.

„O!Glasu“ je dio međunarodnog projekta apap – Performing Europe, kojega podupire Europska komisija – Kultura 2007-2013.

Zadnja izmjena: 28. Lipanj 2015. u 12:19

WHAT IS THIRD - paralelna rezidencija Marie Jerez s Malom Kline

1-14. lipnja, La Casa Encendida (Madrid, ESP) i 22. lipnja do 5. srpnja 2015., Teatar &TD (Zagreb, HR)

Projekt What is third španjolske umjetnice Marie Jerez razvija se kroz zajedničke umjetničke procese s različitim autorima, kroz dijeljenja iskustva, znanja, uvjeta i okolnosti umjetničkog stvaralaštva. Projekt se bavi enigmom  u smislu kako susret dvoje može stvoriti nešto treće, treću dimenziju, nešto čega prije nije bilo, što se pojavi i nastane iz slučajnosti. Ova „treća stvar“ u svome nastajanju preoblikuje oba sudionika proizvodeći tako preokret, proces deidentifikacije. M. Jerez boravit će na paralelnim rezidencijama, između ostalih, i s Vedranom Klepicom (HR) i Malom Kline (SI). Rezidencija s V. Klepicom temeljit će se na zajedničkom dijeljenju referenci, dok će ona s Malom Kline biti povezana uz projekt Geneza, koji je scenska meditacija o čudu stvaranja.  Koreografija „Geneze“ temelji se na aktiviranju “prostora između” izvođača, izvođača i publike, tijela i prostora.

Mala Kline trenutačno radi na projektu Geneza. Geneza je meditacija postavljena na scenu o samom čudu stvaranja. Razvija se iz pretpostavke da je sve u vezi s nečim drugim, ne samo sa samim sobom. Genesis aktivira gledateljevo tijelo i maštu i potiče ih na fizičko iskustvo sanjanja, dok sudjeluju, istovremeno, u singularnom procesu stvaranja, koji je ujedno i zajednički (društveni) događaj.

Maria Jerez (foto Elena Hidalgo)

What is third dio je međunarodnog projekta apap – Performing Europe.

Zadnja izmjena: 29. Lipanj 2015. u 20:23

Teatar &TD poziva na audiciju za novi projekt Ivane Müller!

Polazišna točka projekta „O!Glasu“ međunarodno priznate umjetnice Ivane Müller, a koja će biti predstavljena na ovogodišnjem izdanju  Venecijanskog biennala, ideja je „glasa“ u kazališnom kontekstu i šire.

„O!Glasu“ je istraživački i izvedbeni projekt koji će se razvijati u četiri faze tijekom 2015. i početkom 2016. u Teatru &TD, a u suradnji s domaćim umjetnicima kroz susret i razmjenu umjetničkih, političkih i filozofskih ideja i iskustava, dok će razvoj kazališno/koreografskog rada biti inspiriran tim susretom formalno i sadržajno.

Prva faza projekta započinje 11. i 12. travnja i ona je inicijalni susret tijekom kojeg će biti odabrano sedmero sudionika projektaPozivamo plesače, glumce, dramaturge, teoretičare, glazbenike i sve one koji imaju želju i iskustvo scenskog izvođenja da se prijave na audiciju do 3. travnja na mail edukultura.sc@gmail.com.

Opširnije

Zadnja izmjena: 19. Ožujak 2015. u 13:59

Viktoria Iloska (MK), Kliment Poposki (MK) i Tanja Ribarska (MK): UZROK BOLESTI

9 – 18. ožujka 2015., Kino SC, rezidencija

Živeći u kontekstu izvrnute “vladavine zakona”, svakodnevno se suočavamo s ograničenjima na koja ne možemo utjecati. Nametnuti zakoni postaju disfunkcionalni u određenim društvenim kontekstima. Osim toga,  postoje direktne zabrane poput onih u javnim prostorima u kojima su  nametnute privatizacija prostora, arhitektonska rješenja itd., koja ograničavanju prisutnost tijela i pokreta.  Isprovocirani sa “Zabranjeno!” autori žele istražiti posljedice zabrana, pokušavaju pronaći alternativno(a) rješenje(a) koja bi mogla preoblikovati zabrane u inkluzivnije prakse. Umjetnici će se u rezidenciji orijentirati na tri aspekta: 1. Ograničenje/zabrana tijela/tjelesnog pokreta. 2. Ograničenje/zabrana glasa/govora. 3. Ograničenje/zabrana novih tehnologija.

Zadnja izmjena: 07. Ožujak 2015. u 12:03

Nada Gambier/Action Scénique: Monstrous encounters of clowns / An attempt to swallow the world

27.3., 20 h, Nada Gambier/Action Scénique: Monstrous encounters of clowns - An attempt to swallow the world, javna prezentacija, ulaz besplatan

Nada Gambier, Thomas Kasebacher i Mark Ecthells boravili su na trotjednoj rezidenciji u Teatru &TD i prikupili različite pripovijesti različitih Zagrepčana kao inspiraciju za priču, tekst.  27. ožujka ispričat će svoju priču o gradu u kojemu se  prošlost i sadašnjost isprepliću, u kojemu se budućnost upravo događa. Priča se referira na brojne okuse i glasove pronađene u gradu, neki su stvarni, neki su nestvarni. Što znači biti ovdje i sada, na koji način živimo i stanujemo u zbunjujućim i kompleksnim vremenima i na koji način to utječe na našu percepciju povijesti i na naše ideje o budućnosti? Kroz pisanu riječ kreirali su sliku svijeta koji ih okružuje i oblikuje kao pojedince, kao građane, kao pripadnike društva.  Pisanje kao oblik putovanja između vremena i prostora.

 

U našem globaliziranom društvu ozbiljnost površnosti susreće nasumičnost nasilja na dnevnoj osnovi. Dok mi uzimamo našu apsurdnu potrebu za gadgetima jako ozbiljno, drugi se u konfliktnim zonama bave sitnim svakodnevnim poslovima i njihovom banalnosti. Nasilje se prikazuje zabavnim u medijima dok sama zabava postaje sve nasilnija. Tko smo mi u usred svega ovoga i kako se povezujemo s drugim ljudima? Što se događa sada, baš ovom trenutku, kada smo u stalnom kontaktu s cijelom planetom a naše neposredno okruženje ne možemo učiniti podnošljivim za život?

 

 

Monstrous encounters of clowns - An attempt to swallow the world dvogodišnji je projekt podijeljen u manje komade od kojih svaki završava javnom prezentacijom. Nada Gambier napravit će svaki komad s jednim ili dva gosta i fokusom na određenoj temi ili formatuom izabran netom prije početka samog komada.

Cilj je promotriti neposrednost između apsurnosti i nasilja u različitim dijelovima suvremenog života kroz prevođenje činjenica u nedodirljiv, prolazan i promjenjiv jezik impresija, fikcije, atmosfere, čula, metafora i asocijacija. U ožujku, Nada će napraviti treći i posljednji komad prve faze (godine), nakon ćega će krenuti u planiranje druge faze projekta.

 

Rezidencija i prezentacija se odvijaju u okviru međunarodnog projekta apap – Performing Europe.

 

O autorima:

Nada Gambier studirala je ples u Londonu (The Place) i Bruxellesu (P.A.R.T.S.). U 2003., sudjelovala je u rezidencijalnom programu Wp Zimmer (Antwerp), a u 2008. sonovala je Action Scénique zajedno s kolegama  Claire Croizé i  Etienneom Guilloteauom.

Kao umjetnica, Gambier je u stalnoj potrazi za načinima kako zamagliti granice između stvarnosti i fikcije, performativnosti i spontanosti, često naglašavajući apsurdnost svakodnevnice. Gambier radi na području performansa, kazališta, plesa i videa, prezentirajući radove na pozornici kao i na drugim lokacijama. Osim svojih radova, radi  kao izvođačica i umjetnički savjetnik za druge umjetnike  (a.o. Kate McIntosh, Edit Kaldorand Forced Entertainment). U 2015., igrat će u Uni*Form, novoj kreaciji Jorgea Léona i Simone Aughterlony. Nada živi u Bruxellesu (Belgija) i članica je apap mreže.

http://www.actionscenique.be/about/nadagambier/

Thomas Kasebacher izvedbeni je umjetnik i živi u Beču. Studirao je izvedbenu umjetnost u Liverpoolu  (Liverpool Institute for Performing Arts) i komparrtivnu književnost u Innsbrucku. Surađivao je s mnogim umjetnicima, a neki od njih su: Matsune&Subal, Oleg Soulimenko i  Sarah Vanhee.

Zajedno s Laiom Fabre napravio je nekoliko projekata pod imenom notfoundyet. U zadnjih nekoliko godina, radio je Kate McIntosh, Marijom Jerez, Philom Hayesom i grupom umjetnika Forced Entertainment.

Predavao je na Yaleu i više je svojih radova predstavio u raznim zemljama. www.notfoundyet.net

 

Mark Etchells studirao je Ribarstvo i morsku znanost u Hampshireu (Hampshire College of Agriculture) i u Plymouthu (Plymouth University). Njegovo je radno iskustvo raznooliku – od rada u građevinskoj industriji do rada za OSCE kao međunarodni nadglednik za vrijeme prvih izbora u Bosni 1996.

Radio je i kao ribarski savjetnik u regiji Volta (Gana), u Zapadnoj Africi pod pokroviteljstvom VSO-a (Voluntary Services Overseas), udruga iz Velike Britanije.

Trenutačno živi u Devonu (Velika Britanija) gdje radi u više različitih područja kao krovopokrivač, zidarstvo, izrada ribarskih bazena/potoka i vodopada, kao i rad s kirurgom za stabla.

Uz sve to, povremeno izvodi s grupom umjetnika Forced Entertainment, u nizu izvedbi zadnjih 20 godina (Quizoola, 12 AM,  Looking down itd.).  Mark također sam piše svoje radove i surađuje s umjetnicima kad god mu se pruži prilika.

Zadnja izmjena: 20. Ožujak 2015. u 14:28

Ludilo je u obitelji - rezidencija i prezentacija u veljači

19-27.2. polukružna dvorana, APAP - Aleksandar Georgiev (MK) i Dragana Zarevska (MK): Ludilo je u obitelji, rezidencija

27.2., 19h,  polukružna dvorana, javna prezentacija rezidencije A. Georgiev (MK) i Dragana Zarevska (MK): Ludilo je u obitelji (APAP), ulaz besplatan

Ludilo je u obitelji platforma je za iniciranje obiteljskih suradnji u području izvedbenih umjetnosti koju su pokrenuli Aleksandar Georgiev i Dragana Zarevska, inspirirani Georgijevim samostalnim suradničkim performansima s njegovom majkom i ocem iz 2013. i 2014. Kako ludilo i ljepota mogu biti nasljedni u obitelji, tako je vrlo moguće da i nagon za izvođenjem bude u obitelji, ali da su samo jedan ili dva člana obitelji zainteresirani. Ostali to možda ne razumiju, izvedbene umjetnosti su im dosadne, previše intelektualne, udaljene, sterilne, mrtve, prelagane da bi bile pravi posao, lijepe, ali besmislene, preteške da bi se fizički realizirale… Stoga Žarevska i Georgiev predlažu jednostavan alat koji nadoknađuje nedostatak komunikacije između izvođača i ostatka obitelji na temu “izvoditi je sjajno” – predlažu da svaki izvođač surađuje s članovima svoje obitelji. Shaw je jednom izjavio da ako se ne možemo riješiti obiteljskih kostura, onda bismo ih barem trebali natjerati da plešu.

Aleksandar Georgiev (1985, MK/SE), koreograf i plesač. Diplomirao je na Odsjeku za kazalište, program Plesni teatar (BA diploma) na Novom bugarskom univerzitetu. Pohađao je i nekoliko neformalnih obrazovnih programa kao NOMAD Dance Academy, 50 Days fly low and passing through with David Zabrano, Spazio, DanceWeb, etc. Studij koreografije (MA diploma) završava na DOCH-u u Stockholmu. Od 2008. aktivno radi na istraživanju identiteta, a od 2014. glavni fokus njegova rada jesu obiteljski odnosi.

Dragana Zarevska (1985., MK) vizualna je umjetnica. Završila je filmsku režiju (BA diploma) na Novom bugarskom univerzitetu i Medijske studije (MSc diploma) na Sveučilištu Veliko Tarnovo (Sveučilište Ćiril i Metod, Skopje). Radila je kao rezidencijalni umjetnik (SITE – Production Centre for Performing Arts, Stockholm, Trafó (Budapest), AIR Krems (Krems an der Donau), te je sudjelovala u projektima izvedenima u Auslandu (Berlin), PACT Zollvereinu (Essen), Les Laboratoires d'Aubervilliers (Paris), Moderna Museetu (Stockholm), Dansens Husu (Stockholm), Norrlands Operani (Umeå) i dr. Od 2011. zajedno s Jasnom Dimitrovskom radi pod pseudonimom Ephemerki. Sklada i izvodi glazbu pod pseudonimom Telemama.

Zadnja izmjena: 17. Veljača 2015. u 14:11

APAP - Anagoor: Virgilio Brucia, gostovanje - Romaeuropa Festival, Rim (IT)

15. i 16.11., APAP - Anagoor: Virgilio Brucia, gostovanje - Romaeuropa Festival, Rim (IT)

Međunarodni koprodukcijski projekt, dio programa apap – Performing Europe, gostuje na jednome od najvažnijih europskih kazališnih festivala Romaeuropa. Projekt Virgillio Brucia bavi se istraživanjem načina prenošenja kolektivnog sjećanja te neuralgičnog pitanja kulturne kolonizacije prelomljenog kroz Vergilijevo stvaralaštvo. Zbor oformljen glasovima iz europskih i ne europskih zemalja pomaže označavanju geografije i kronologije pjevanja, kao carstvo širokih granica u kojima se kulture i popularna glazba, istočno i zapadno, armenski i bizantinski utjecaji, ali i balkanski i makedonski spajaju u jedno.  U zboru sudjeluju i hrvatske umjetnice Marta Kolega i Gloria Lindeman.

Zadnja izmjena: 28. Listopad 2014. u 16:43

Ganz novi festival predstavlja troje umjetnika iz mreže apap!

Maria Jerez, An Kaler te Roberta Milevoj i Tomislav Feller predstavit će nam se na ovogodišnjem, 4. po redu Ganz novom festivalu!

Španjolska umjetnica Maria Jerez predstavit će nam se u tri različita projekta. U radionici Let's Share References okupila je 6 umjetnika  – Sašu Božića,Vanu Gaćinu i Adrianu Josipović, Vedranu Klepicu te Malu Kline - koji trenutno rade na vlastitim projektima (na njihovom početku, sredini, kraju...) i pozvala ih da sudjeluju na radionici Let's share references / Podijelimo izvore inspiracije čija je ideja da svaki sudionik s ostalim sudionicima i s javnošću podijeli svoj način pronalaženja izvora inspiracije za rad (čitanje, pričanje, surfanje...) i otkrije drugima izvore inspiracije koje voli koristiti (knjige, filmove, slike, članke...). Radionica će trajati od 13-15.9.

The Case of The Spectator nadrealni triler začinjen  subverzivnim humorom. Opremljena televizorom i video kamerom, Jerez se pojavljuje kao femme fatale iz naslonjača koja (prividno) razotkriva tajanstvena ubojstva niza zanosnih plavuša. Tokom večeri, Jerez dekonstruira i preispisuje žanr krimića sredine 20. stoljeća. Na programu Ganz festivala pogledajte predstavu 17.9. u 21.30h u Polukružnoj.

U predstavi The Perfect Alibi struktura je veoma jednostavna: ekran, publika i iza publike – projektor -  netko piše dok vi gledate... U ovoj izvedbi tijelo nestaje. Nema nikoga na pozornici. Gledate film. Film je samotno putovanje jedne osobe uokvireno slijedom misli i priča koje se pojavljuju na ekranu računala. Vrijeme, prostor i percepcija slobodno se rastvaraju, zaboravljate tko ste i gdje se nalazite. Izvedba se događa negdje između mjesta na kojem sjedi usamljeni pisac i vaših umova, a projicirani ekran računala služi kao posrednik: kao da se nalazite u glavi autorice, svjedočeći njezino postojanje u izvedbi. Pogledajte je 19.9. u 22h u Polukružnoj.

(foto Maria Jerez)

On orientations / one place after umjetnice An Kaler, prva je faza u nizu istraživanja različitih ideja orijentacije. Nakon (learning to look sideways) u kojem uspravno tijelo čini temelj izvedbe, one place after bavi se ležećim, polegnutim tijelom. Tijelo An Kaler se iz horizontalnog položaja nizom reduciranih gesti polako počinje uvijati i uvrtati, odmičući se sve više od poda, (ot)puštajući se u prostor. U suradnji s vizualnim umjetnikom Tiagom Romagnanijem Silveirom, dizajnerom svjetla Janom Maertensom i glazbenikom Brendanom Doughertyjem, (tijelo) An Kaler postaje jedan od elementa koreografske igre svjetla, prostora, muzike i pokreta. Svi elementi  izvedbe djeluju i samostalno i u suodnosu, svaki put stvarajući potpuno novu izvedbu. Predstavu pogledajte 21.9. u 19 i 21h u Galeriji SC.

(foto Dieter Hartwig)

Roberta Milevoj i Tomislav Feller predstavit će nam se 20.9. u 20h svojim zajedničkim projektom "&". Što oni kažu o njemu? _približavanje_Predstava je započela još davno prije nego što smo Roberta i ja ušli u dvoranu. Razmjenjivali smo mejlove u kojima je svatko od nas pisao o vlastitom viđenju našeg budućeg dueta. To je bio prvi pokušaj pronalaženja nečeg zajedničkog._gornji luk_ Tomi i ja zamislimo jedno, isprobamo drugo, a dogodi nam se treće. Sjećam se kad smo započeli raditi & da nam je u startu već sve bilo jasno, otkud počinjemo, kako i kamo želimo stići. Jedino nismo računali s tim da je svaki dan ispunjen novim pokretima, mislima i zadacima._križanje_Uhvatili smo se nečeg što nam je u toj novoj situaciji bilo zanimljivo i tako je krenulo naše putovanje tj. zapetljavanje u _"&"_ u kojemu su Roberta i Tomislav odlučili postaviti to putovanje na scenu i upitati se što čine jedno za drugoga, što plešući postaju jedno drugome - jednom kada su postavljeni u prostor zajedništva. Njihova dva tijela u prostoru tako istovremeno grade i razlažu svijet bliskosti, ispitujući moraju li dva tijela biti doslovno usklađena da bi zapravo bila u skladu. Oni ispisuju svoj vlastiti odgovor na pitanje: Što je ono što nas povezuje?

(foto Damir Žižić)

Zadnja izmjena: 02. Rujan 2014. u 20:15

Hrvatske umjetnice premijerno izvode predstavu Virgilio Brucia u okviru projekta apap!

Od 21-22. lipnja 2014. održat će se Festival delle Colline Torinesi u Torinu, na kojem će s umjetničkom grupom Anagoor nastupiti i naše Marta Kolega i Gloria Lindeman!

Aelius Donatus u svome djelu Vita Vergilii opisuje Vergijila kao sramežljiva, skromna i nježna čovjeka, plaha i polagana govora tako da se činio neuk. Izvanredan je kontrast mita o pjesniku spremna da pjeva o vođama i za njih, spremna da izrazi svoje mišljenje o nečem i da djeluje kao laureat Oktavijana. U našem antitotalitarnom dobu postoji opravdana sumnja o pjesnicima i poeziji u službi vladajuće ideologije. Koliko god se latentnom činila tenzija između Vergijila, pjesnika suštine čiji su stihovi natopljeni karakterističnom melodijom i melanholijom i Vergilija, službena propagandista koji mora objaviti trijumf Rima i povijest vladajuće dinastije. Vergilijev rad postavio je svojevrsni kanonski spokoj o sebi, ali ispod površine stalni je sukob pjesnika sa samim sobom, sukob za kojeg je William Butler Yeates rekao da je jedini pravi izvor umjetničkog stvaranja.

Ovaj projekt ne oslanja se na EklogeGeorgike ni na Eneidu. Više je pogled pun poštovanja prema krhotini koja lomi i ranjava čovjekovu bit, iz koje pjesnikova kreacija teče poput rijeke koja sve sapire.


Pritisnut Augustovom zapovjednim pozivom, 22. god. pr. Kr., Vergilije čita dio obećane velike poeme, na kojoj je radio jedanaest godina do svoje smrti, u to vrijeme još uvijek nedovršenu. U tri različite večeri, pjesnik je pjevao stihove iz tri od dvanaest knjiga onoga što će na kraju postati Eneidom. Izbor nije bio slučajan: Knjiga II ili spaljivanje Ilijade i kolaps Trojanskog kraljevstva, priča o besprimjernom nasilju koje započinje priču o bijegu ljudi prema Italiji; Knjiga IV, napuštanje Kartage i Didone, primjer odricanja od strasti, ljubavi i sreće, žrtvovanje u ime većeg dobra; Knjiga VI, koja govori o Enejevu putu u podzemni svijet kako bi pronašao svog oca Anhiza, knjiga postavljena točno u središte poeme kao razmeđe prošlosti i budućnosti, pepela i temelja.

Naš rad može se promatrati kroz filter ovih triju knjiga.

Vergilije je Eneja, heroj koji nosi nezamislivu bol upisanu u svome imenu, protivno svojoj volji ali sposoban da podnese teret zadatka prevelikog za jednog čovjeka. Vergilije, poput Eneje, preuzima na sebe ogromnu odgovornost i s tim teretom ide kroz vatru stvaranja, satirući svoj život, pronalazeći puteve kojima može pobjeći od proždirućih plamena osjećanja stvari, svojih nužnosti. Pobjeći iz vatre znači spasiti sebe, i spasiti tradiciju od pepela, pjevati pogrebnu pjesmu za ono izgubljeno, jer će nove pjesme reći zbogom očevima čija je DNA sačuvana, dajući život jednom potpuno novom jeziku.

Na podlozi ovog života koji gori da pjeva „Slava svijetu“ (koja je nemoguć pokušaj da opiše svijet u njegovoj punini), postoji čitav jedan svijet, multitude, migracije, neizvjesnost postojanja, vođe, pastiri i farmeri, trijumfi i padovi politika, ravnodušan ali srceslamajuće običan svijet, krhost koja ide pod ruku s apsurdnom čovjekovom okrutnosti, Povijest koja se kreće poput mašine ne brinući za patnju pojedinaca ma kojem god da kraljevstvu pripadali, i iskustvo bola, skupo plaćeno, jedino koje će između naših strasti i sklonosti trajati vječno. 

Konačno, kroz viđenje nekog umjetničkog djela upisano u drugo umjetničko djelo, postoji mogućnost da vidimo sebe u suočavanju sa suzama svijeta.

Uz ovu vatrenu zavjestu ističe se neiscrpna sigurnost u pjevača – u ovim pjesmama kao u pjesmama koje su odzvanjale poljama Mantua, slijevaju se Vergilijeve uspomene iz djetinjstva – kao da su zvuk, stihovi i metar koji poređuju svijet bili sposobni proizvesti vodu za goruće plamenje. Vjera kao kontrabalans osjećaju nepovjerenja u umjetničku činjenicu koja proizlazi iz Vergilijeva rada. Irski pjesnik Seamus Heaney (1939-2013) kaže: „Vergijile utjelovjeluje pitanje koje progoni sve pjesnike: čemu pjesma ako sve pati? Čemu umjetnost u doba nasilja?“

Zbor oformljen glasovima iz europskih i ne europskih zemalja pomaže nam da označimo geografiju i kronologiju pjevanja, kao carstvo širokih granica u kojima se kulture i popularna glazba, istočno i zapadno, armenski i bizantinski utjecaji, ali i balkanska i makedonska tradicija (koje su očuvale tajanstveni začetak aedske umjetnosti i predtragedijskog zbora/kora) spajaju u jedno, do minimalističkih kompozicija jednog od najliričnijih glazbenika među svojim suvremenicima, Johna Tavenera (1944-2013) i njegova Funeral Canticle, napisana za njegova pokojna oca.

VIRGILIO BRUCIA

21-22  lipnja 2014, Festival delle Colline Torinesi, Teatro Astra, Torino
Anagoor
i Marco Menegoni, Gayanée Movsisyan, Massimiliano Briarava, Moreno Callegari, Marta Kolega, Gloria Lindeman, Paola Dallan, Artemio Tosello, Emanuela Guizzon.
uz posebnog gosta - Marca Cavalcolija

organizatori: Marco Menegoni za Anagoor, Laura Marinelli i Stefania Santoni za Centrale Fies
odnosi s javnošću: Virginia Sommadossi za Centrale Fies
produkcija: Anagoor 2014
koprodukcija: Festival delle Colline Torinesi, Centrale Fies, Operaestate Festival Veneto, Kultura Promjene Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu

Anagoor je dio Fies Factory i APAP-Performing Europe

 

Zadnja izmjena: 19. Lipanj 2014. u 20:57

1-5.5., 19-25.5., apap – Marta Kolega i Gloria Lindeman, umjetnička rezidencija s Anagoorom za predstavu Virgilio Brucia

1-5.5., 19-25.5., apap – Marta Kolega i Gloria Lindeman, umjetnička rezidencija s Anagoorom za predstavu Virgilio  Brucia, Cacstelfranco (IT)

Gloria Lindeman i Marta Kolega u ožujku su sudjelovale na drugom po redu susretu s kazališnom skupinom Anagoor i ostalim suradnicima projekta.  Ovaj puta izvođači su se fokusirali na kreiranje središnjeg dijela vokalne kompozicije, koja je uokvirena bizantinskim koralom i zborskom skladbom Funeral Canticle, koju su uvježbavali na prijašnjem susretu.

Budući da je sada cijela vokalna kompozicija postavljena, na sljedećem susretu u svibnju  izvođači će se baviti usavršavanjem i fiksiranjem trodijelne vokalne kompozicije. Također, Marta i Gloria su zamoljene da otpjevaju makedonsku tradicijsku pjesmu „Pridi pridi Maruše“ koja će se na sljedećem susretu pokušati adaptirati prema Virgilijevim stihovima.

Rezidencija je dio projekta apap – Izvedbena Europa, koji se održava uz potpru Europske komisije, program Kultura 2007-2013.

Zadnja izmjena: 27. Travanj 2014. u 17:48

Karol Tyminski: This is a musical (radni naziv) - umjetnička rezidencija u sklopu apap-Performing Europe od 9-17. travnja 2014.

Cilj novog  projekta poljskog umjetnika Karola Tyminskog je stvoriti eksperimentalni plesni solo.

This is a musical (radni naziv) nastavak je koreografskog istraživanja na stvaranju pokreta koji nije određen formom niti kompozicijom već svojom praktičnom svrhom i fizičkim karakterom. Zadatak je izvođača je stvoriti glazbeno djelo koristeći vlastito tijelo. Karol će na rezidenciji u Zagrebu surađivati s umjetnicom i vokalnom pedagoginjom Anne-Marie Blink kako bi otkrio različite mogućnosti stvaranja zvukova koji će biti korišteni u finalnoj glazbenoj kompoziciji.

Izbjegavajući tradicionalne načine korištenja zvuka (pljeskanje, stupanje...), cilj ovog projekta nije samo stvaranje glazbenog djela, već i proširivanje koreografskih komponenti.

Tijelo postaje subjekt umjetničkog rada, a istraživanje odnosa između glasovne ekspresije i tjelesnosti dovest će do modulacije glasa kroz pokret.

Umjetnička rezidencija This is a musical dio je projekta apap – Performing Europe 2011 – 2016. Ovaj projekt financiran je od strane Europske komisije. Sdržaj komunikacije je isključiva odgovornost autora i u nijednom slučaju ne predstavlja stajališta Europske

Karol Tyminski, poljski  je plesač  i koreograf, član Universal Law of Impermanence dance collectiva, plesno je obrazovanje stekao na Varšavskoj baletnoj školi te P.A.R.T.S.-u (Brussels). U svom se umjetničkom radu Tyminski često bavi rodnim problemima, a  izvođač, tretiran kao posuda koja može biti ispunjena bilo kojom idejom, pričom,  oscilira između muškosti i ženskosti te izvan granica rodne definicije. Surađivao je s umjetnicima kao što su: Nigel Charnock, Liat Magnezy, Jennifer Lacy, Kaya Kolodziejczyk, Agneja Seiko, Joe Alter, Vincent Dunoyer, Bill T. Jones, Eleonore Didier, Fabian Chyle, Jacek Poniedzialek.

Zadnja izmjena: 24. Ožujak 2014. u 21:27

Marta Kolega i Gloria Lindeman – rezidencija od 20.-24.3., La Conigliera, Castelfranco (IT)

Marta Kolega i Gloria Lindeman pripremaju se za drugi susret na umjetničkoj rezidenciji u La Coniglieri (IT) s Anagoorom za projekt "Virgilio Brucia" u sklopu apap-Izvedbena Europa.

Središnja ideja novog kazališnog projekta Virgilio Brucia je istraživanje načina prenošenja kolektivnog sjećanja  te neuralgičnog pitanja kulturne aproprijacije  i kolonizacije, prelomljenog kroz  Eneidu, jednog od najpoznatijih epova zapadne kulture.

Na prošlom  susretu u La Coniglieri, Marta Kolega i Gloria Lindeman upoznale su se s ostalim izvođačima i načinom rada kazališne skupine Anagoor, te su se bavili suvremenom polifonom skladbom Johna Tavernera Funeral Canticle (The Tree of Life).

Sada se pripremaju se za ponovni susret koji će se dogoditi  od 20. – 24. ožujka 2014, tokom kojeg će se kazališna skupina Anagoor fokusirati na filološko čitanje druge knjige Eneide, u kojoj se opisuje pad Troje.  Pitanje koje nam Eneida postavlja je: jesu li velika postignuća Povijesti važnija od pojedinačne boli svakog ljudskog bića? Koja je uloga umjetnosti u doba nasilja?

Za Anagoor , ova pitanja su se prelomila na leđima samog pjesnika Vergilija koji u opisima pada Troje u drugoj knjizi Eneide veliča trijumfalnost Rimskog carstva, no potajno oplakuje pojedinačne ljudske sudbine. Anagoor uzima upravo Vergilija kao centralnu figuru projekta, uz pomoć koje će se pokušati dotaknuti gore postavljena pitanja.

Istraživanjem specifičnih pitanja postavljenih u Eneidi, Anagoor će pokušati problematizirati važnost Eneide i Vergilija u kontekstu suvremenih problema: (anti)totalitarizma, ideje „carstva“, kolonizacije, etničkog identiteta, sraza među kulturama, globalizacije i lokalizma, a centralan će biti i odnos umjetnosti i države, te umjetnosti i povijesti.

Zadnja izmjena: 06. Veljača 2014. u 21:51

Roberta Milevoj nova umjetnica u međunarodnom projektu apap – Performing Europe!

Roberta Milevoj nova umjetnica u međunarodnom projektu apap – Performing Europe!

Plesna umjetnica Roberta Milevoj postala je dio međunarodnog projekta apap – Performing Europe, programa razvoja suvremenih izvedbenih umjetnosti i njihovog utjecaja na europska društva. Projekt okuplja 8 europskih organizacija: Szene Salzburg (AT), Bit Teatergarasjen (NO), Centrale Fies (IT), C/U Foundation (PL), Kunstzentrum BUDA (BE), Maison de la Culture, Amiens (FR), Studentski centar u Zagrebu – Kultura promjene (HR) i Tanzfabrik Berlin (DE).

apap nudi dugoročnu perspektivu kontinuiranog umjetničkog rada, dok su kazalište, ples, performans, vizualne umjetnosti, dizajn, novi mediji i film ključni elementi razvoja novih umjetničkih oblika.

(foto Goran Škofić)

Roberta Milevoj plesno iskustvo stekla je u Studiju za stvaralačke aktivnosti ZARO u Puli. Nakon završene srednje škole profesionalno obrazovanje  nastavlja u Hrvatskoj i diljem Europe sudjelujući na mnogim međunarodnim programima i radionicama.

Dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta 2010. za najbolju žensku ulogu u predstavi NASTUP. Dobitnica je produkcijske nagrade Tjedna suvremenog plesa 2011 za predstavu     Roberta, Roberta.

U okviru apap-a, Roberta Milevoj će se 22. veljače predstaviti njemačkoj publici u Tanzfabriku Berlin s predstavom Opet Roberta (koja je nastala u koprodukciji Studentskog centra u Zagrebu – Teatra &TD, Mediteranskog plesnog centra Svetvinčenat i HIPP-a), dok od 1. veljače, s plesačem i koreografom Tomislavom Felerom, također,  u okviru apap-a, boravi na rezidencijalom programu u Teatru &TD pripremajući novu predstavu radnog naziva Sound and Vision, čija je premijera zakazana za drugu polovicu ožujka u Teatru &TD.

Projekt apap – Izvedbena Europa financirala je Europska komisija, program Kultura 2007-2013. Sadržaj komunikacije je isključiva odgovornost autora i u nijednom slučaju ne predstavlja stajališta Europske komisije.

www.sczg.unizg.hr

www.apapnet.eu

www.facebook.com/apapnet.eu

Zadnja izmjena: 27. Siječanj 2014. u 17:23

Ingri Fiksdal - nova umjetnica u projektu apap

Ingri Midgard Fiksdal (1982.) norveška je koreografkinja i izvođačica. Trenutačno je znanstveni suradnik na The Oslo National Academy of Arts (u sklopu Norwegian Artistic Research Fellowship Program)

Njen se rad bavi percepcijom i afektivnošću, i nekoliko njenih izvedbi čine se kao napola izvedba napola koncert uživo. Publika je uvijek uključena u sam rad, što za cilj ima formiranje trenutačnog kolektiva između izvođača i gledatelja. Opaska o kolektivu ovdje označava načine na koji usmjeravamo pažnju i kako prenosimo podatke vizualnih senzora, prije nego samu interaktivnost. Stalna tema njena rada jesu rituali i njihova inherentna sposobnost transformacije i transcedencije sudionika.

Više o Ingri.

Zadnja izmjena: 04. Veljača 2014. u 10:09

Novi umjetnici u APAP-u!

DEWEY DELL

Dewey Dell (IT) kažu za sebe da su osnovani iz potrebe da određene ideje izraze kroz kazalište. Djeluju u Italiji od 2007., a njihove su ideje slike koje se mogu doživjeti samo okom. Često u izvedbama kombiniraju pokret, glazbu i svjetlo. Od 2011., više su usmjereni na glazbeni dio svojih izvedbi, u suradnji s grupom Black Fanfare.

Dewey Dell čine Agata, Demetrio, Eugenio i Teodora. Njihove radove i izvedbe potražite na stranici http://www.deweydell.com/, a video izvedbe pogledajte ovdje i ovdje!

Podržava ih Centrale Fies, a od 2013. dio su projekta Apap Performing Europe.

www.apapnet.eu

 

AN KALER

An Kaler (A/D) svoj najnoviji rad On Orientations temelji na izjednačavanju važnosti svjetla, zvuka i prostora s onom pokreta. Područje interesa joj je suvremeni ples i koreografija, na kojemu je i diplomirala 2010. na University of Arts u Berlinu.

U jesen 2013. započet će s radom na svom novom projektu Contingencies u kojem će se baviti tijelom, prostorom i percepcijom okoline i vanjskog svijeta.

YouTube video njena projekta Insignificant Others pogledajte ovdje!

Podržava je Tanzfabrik Berlin, a od 2013. dio je projekta APAP Performing Europe.

www.apapnet.eu

 

MARIA JEREZ

Maria Jerez (ES) od 2004. stvara kao nezavisna umjetnica krećući se u svojim radovima između filma, koreografije, kazališta, arhitekture i vizualne umjetnosti. Svoj interes usmjerila je na istraživanje granica ljudske percepcije, započet 2011. u projektu The Perfect Alibi. Sa svojim sljedeći projektom ba-deedly-deedly-deedly-dum ba-boop-be-doop!, na čijem radu će započeti u jesen 2013., nastavit će istraživanja u smjeru započetom sa The Perfect Alibi.

Više o Marijinim radovima potražite na http://mariajerez.tumblr.com/

Podržava je BUDA Kortrijk, a od 2013. dio je projekta APAP Performing Europe.

www.apapnet.eu

 

IVANA MÜLLER

Ivana Müller, koreografkinja, performerica i predavačica, živi i radi u Parizu i Amsterdamu. U svojim radovima većinom tematizira tijelo i njegovu reprezentaciju, mjesta zamišljenog i mašte, autorstvo nad djelom i odnos između izvođača i gledatelja.

Od 2013. dio je projekta Apap Performing Europe, a više o njenim radovima potražite na www.ivanamuller.com

Podržava je szene  Salzburg, a od 2013. dio je projekta APAP Performing Europe.

www.apapnet.eu

 

ACTION SCÉNIQUE

Action Scénique, francusko su finski koreografski trojac kojega čine Claire Croizé, Nada Gambier i Etienne Guilloteau. Njihovo mjesto djelovanja je pozornica, sada i ovdje, samo za gledatelja. Kombiniraju kazalište, glazbu, ples, svjetlo, fotografiju, sve kako bi postigli cilj – balansiranje između teatra i fizičkog, mašte i stvarnosti – uvijek s gledateljem koji sudjeluje u potrazi s njima.

Njihov rad možete pratiti na službenoj stranici  http://www.actionscenique.be/

Podržava ih BUDA Kortrijk, a od 2013. dio su projekta APAP Performing Europe.

www.apapnet.eu

 

ALMA SÖDEBERG

Alma Södeberg radi kao koreograf, performer i glazbenih u performansima. Studirala je flamenco, suvremeni ples i koreografiju. Rad joj je usmjeren na izjednačavanje važnosti zvuka, govora i pokreta u izvedbi, i u svim svojim projektima preispituje neraskidivu povezanost ta tri elementa.

Više o njenom radu potražite na službenoj stranici http://almasoderberg.com/, a video radove na Vimeo kanalu!

Podržava je szene  Salzburg, a od 2013. dio je projekta APAP Performing Europe.

www.apapnet.eu

 

FRANCOIS CHAIGNAUD

François Chaignaud (FR) koreograf je i plesač. Izvodi na raznim mjestima, većinom jer njegovi komadi koketiraju s erotikom, poput Aussi Bien Que Ton Cœur Ouvre Moi Les Genoux iz 2008., operetom, pa čak i hula hopom. Surađuje s umjetnicima iz raznih žanrova (drag, cabaret…), a sa Ceciliom Bengoleom od 2008. stalno surađuje unutar projekta Vlovajob Pru.

François trenutačno radi na solo projektu koji će svoju premijeru imati u srpnju 2013. na Montpellier Dans festivalu.

Više o Françoisovu radu potražite na http://vlovajobpru.com/en/

Podržava ga MC AMIEN, a od 2013. dio je projekta APAP Performing Europe.

www.apapnet.eu

Zadnja izmjena: 29. Svibanj 2013. u 10:03

Marta Kolega i Gloria Lindeman - rezidencija (IT) u sklopu apap mreže

Od 18. do 23. prosinca Marta Kolega (HR) i Gloria Lindeman (HR) pridružit će se talijanskoj kazališnoj skupini Anagoor u La Coinglieri (IT) kako bi na šestodnevnoj vokalnoj radionici razvijali Anagoorov najnoviji projekt Virgilio Brucia, a u okviru projekta apap-Izvedbena Europa.

Umjetnička suradnja Anagora te Marte Kolege i Glorije Lindemann započela je u rujnu na rezidenciji u sklopu Ganz novog festivala u zagrebačkom Teatru &TD (uz potporu apap mreže), gdje se Anagoor usredotočio na samo porijeklo pjevanja kroz poznatu povijest i dinamiku Balkana, točnije na tradicionalno folklorno pjevanje.

U prvoj fazi rada na projektu Virgilio Brucia, Anagoor se susreo s pjevačima iz različitih regija, posebno regija i krajeva koji su nedavno pogođeni ratom, većinom folklornim pjevačima i zborovima koji pjevaju tradicionalni repertoar, te ih intervjuirao i razgovarao o prvotnim korijenima i samom porijeklu pjevanja, slušajući njihove iskrene i emotivne, drevne pjesme.

Zajedno s Paolom Dallan (talijanska glumica, pjevačica, glazbenica i glavna učiteljica za sve što se tiče glazbenog “scorea”), Monicom Tonietto (talijanskom pjevačicom i vokalnom učiteljicom koja živi i radi u Strasbourgu),  Gayanéom Movsisyan (armenskom pjevačicom, vokalnom učiteljicom i skladateljicom za zborove), Maurom Matinuzom (talijanskim glazbenikom i skladateljem koji živi u Berlinu) te Morenom Callegarijem, Marcom Menegonijem i Simonom Derai, Marta Kolega i Glorija Lindeman bit će sudionice u pokušaju definiranja pravog, uobičajenog glazbenog jezika.

Projekt, čija se izvedba očekuje u ovih nekoliko mjeseci, za svoj fokus uzeo je Virgilijevu poeziju, njene teme (ponajprije na patnju pojedinaca i masa protiv silovite snage Povijesti), vezu Pjesnika i moći Princa, te pjesničko stvaranje općenito, njegova sredstva protiv moći i nasilja, oslanjajući se tako na pitanje koje Virgilije postavlja svim pjesnicima: Kakva je korist od pjevanja, kakva je njegova vrha u vremenima nasilja?

Umjetnička rezidencija je dio projekta apap – Izvedbena Europa 2011.-2016. Ovaj projekt financiran je od strane Europske komisije. Sadržaj komunikacije je isključiva odgovornost autora i u nijednom slučaju ne predstavlja stajališta Europske komisije.

Zadnja izmjena: 17. Prosinac 2013. u 14:05

Apap - Advancing Performing Arts Project

Zadnja izmjena: 23. Ožujak 2013. u 22:42

Apap Performing Europe - o projektu

Performing Europe
APAP program 2011. – 2016.


Performing Europe europski je program namijenjen razvijanju suvremene scenske umjetnosti. Obuhvaća područja produkcije, prezentacije i distribucije umjetničkih djela te se usredotočuje na istraživanje novih načina medijacije umjetnosti. Ovaj interdisciplinarni projekt objedinjuje umjetnike iz raznolikih područja, žanrova i generacija. Program nudi dugoročnu perspektivu kontinuiranog umjetničkog rada te kroz nekoliko godina teži stvaranju značajnog repertoara produkcija. Mreža ujedinjuje razne organizacije, razvija zajedničke kustoske vještine, potiče dijalog i razmjenu informacija, umjetničkog stvaralaštva te djelatnika u umjetničkom sektoru. Kroz niz javnih programa program APAP povećava vidljivost suvremene umjetnosti kako na lokalnoj tako i na europskoj razini.

Performing Europe sastoji se od nekoliko programa koji će kroz pet godina zajedničkog rada omogućiti razvoj europske umjetničke produkcije i prezentacije kao i međusobne suradnje i razmjene. Cilj je stvoriti i zabilježiti jedinstvene primjere umjetničke kreativnosti, uključiti publiku kao i stručnjake u taj proces te distribuirati rezultate diljem Europe. Kroz godine ovaj će program stvoriti brojne prilike kako za umjetnike tako i organizacije.

S desetogodišnjim iskustvom umrežavanja, razmjene i podupiranja europskih suvremenih scenskih umjetnosti APAP je razvio program i strukturu s kojim se postiže visoka kvaliteta umjetničke produkcije, suradnje te dolazi u doticaj sa širom publikom.

Performing Europe: Nositelj projekta: Szene Salzburg (Austrija); Suorganizatori: Maison de la Culture, Amiens (Francuska), Bit Teatergarasjen Bergen (Norveška), Buda Kortrijk (Belgija), Tanzfabrik Berlin (Njemačka), Studentski centar - Kultura Zagreb (Hrvatska), Centrale Fies, Dro (Italija)

Umjetnici

Program Performing Europe okuplja umjetnike iz različitih dijelova Europe. Ovi umjetnici koji dolaze iz raznolikih umjetničkih i kulturnih tradicija ostaviti će trag na umjetnost Europe. Program uključuje već etablirane umjetnike kao i nadolazeće talente koji tek stupaju na europsku scenu. Odabir umjetnika napravljen je na temelju europske, a ne nacionalne perspektive. Kroz godine program će se evaluirati i novi umjetnici uključiti. Dugoročni angažman omogućuje umjetnicima da se kontinuirano razvijaju. APAP stvara projekte u suradnji s umjetnicima imajući na umu svrhu i cilj svakog poduhvata. APAP, kroz brojne mogućnosti koje nude suorganizatori i njihovi partneri omogućuje umjetnicima izvanredne uvjete rada i izvedbe, ali i mentorstvo, evaluaciju te povratne informacije. Umjetnički direktor u suradnji s umjetnicima, organizacijama i njihovim partnerima stvara što veći broj programa koji iskorištavaju raznolike mogućnosti koje nudi europski kontekst a koji su korisni za umjetnike, studente i publiku.

Performing Europe započinje sa sljedećim umjetnicima:


Mette Ingvartsen (ples, instalacije, vizualne umjetnosti) danska je umjetnica koja živi u Bruxellesu i Parizu. Bavi se istraživanjem velikih grupnih projekata, pronalaženju novih europskih partnera te pisanjem o umjetnosti iz perspektive umjetnika kako bi stvorila dijalog između umjetnika i publike.

Heine Rosdal Avdal & Yukiko Shinozaki (prijedlog Norveške) su norveški umjetnik i japanska umjetnica koji djeluju u Bruxellesu. Stvaraju raznolike umjetničke projekte - od instalacija do performansa. Za program APAP izvode tri projekta: „Field Works“  - niz site-specific izvedbi u hotelima i uredima, „Graph“ - projekt namijenjen kazališnom prostoru te „Guest-list“ - trogodišnji projekt u kojem desetorici gostiju šalju poziv za umjetničku suradnju (2013.-2014.).

Antoine Defoort & Halory Goerger (prijedlog Bruxellesa) vizualni su umjetnici i izvođači koji žive i djeluju na relaciji Francuska-Belgija. Njihov projekt u sklopu programa nastavak je rada na izvedbi/instalaciji „France Distraction“.

Diego Gil & Igor Dobričić. Argentinski plesač i koreograf Gil i srpski dramaturg Dobričić surađuju već nekoliko godina djelujući na relaciji Amsterdam-Berlin. Bave se istraživanjem i razvijanjem alternativne plesne prakse.

Matthieu Burner & Nabih Amaraoui su francuski plesači i koreografi, koji djeluju u Amiensu i Berlinu. (www.amaraouiburnerproject.com)

Felix Ott ove je godine završio preddiplomski studij “Tanz Kontext Choreografie” u Berlinu. Njegova primarna umjetnička preokupacija pitanje je „što se danas može napraviti S pozornicom?“

Kaja Kolodziejczyk je studirala ples u Varšavi i Bruxellesu te plesala za nekoliko internacionalnih plesnih društava. Njen rad sastoji se od koreografskog rada te rada s instalacijama.

Pathosformel je talijanski multidisciplinarni kolektiv koji spaja performans s instalacijama. Posljednje tri godine sponzorira ih i promovira Centrale Fies iz Droa. (www.pathosformel.org)

Anagoor je kazališni projekt baziran u Castelfrancu u Venetu, Italiji. U njemu sudjeluje nekoliko izvođača, dramaturga, vizualnih i glazbenih umjetnika. (www.anagoor.com)

Dora Budor & Maja Čule su hrvatske grafičke dizajnerice zainteresirane za povezivanje vizualnih umjetnosti i performansa. One se koriste dizajnom u stvaranju umjetnosti. Njihov sljedeći projekt usredotočuje se na posebnu publiku i svakodnevni život. (www.doraandmaja.com)

Irena Čurik hrvatska je spisateljica, dramaturginja i kazališna redateljica koja kroz svoju umjetnost djeluje u poljima performansa, filma i radija. U sklopu programa APAP Čurik planira izvesti predstavu koja bi se mijenjala i razvijala za svakom izvedbom.

Le Choses de rien je francuska trupa koju je osnovao Boris Gibé 2004. godine, aktivna u poljima akrobatskog plesa, intimnog kazališta i „nouvelle cirquea“. (www.leschosesderien.com)

Andrea Maurer & Thomas Brandstätter. Andrea Maurer studirala je antropologiju, umjetnost i ples a Thomas Brandstätter filozofiju. Žive u Beču, a njihova umjetnost spaja film, vizualnu umjetnost i pokret. Za programu APAP izgradit će site-specific instalacije za gradove.

Naja Lee Jensen (Koreja) je mlada norveška glumica i redateljica koja je upravo završila Akademi for Szenekunst u Oslu.Naja Lee Jensen predstavlja svoje radove i instalacije u neteatralnim site-specific okruženjima.

Varinia Canto Vila potječe iz Čilea ali već nekoliko godina živi i djeluje u Bruxellesu kao plesačica i koreografkinja. Sudjelovala je u nekoliko projekata a nedavno je počela stvarati vlastite koreografije.

Zadnja izmjena: 02. Travanj 2013. u 23:20