Alternative content

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap EU kulture programme

Kultura promjene

25 FPS Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa

RUJ.
30
Sub
30. Rujan 2017.
Subota u 19:00
SC - Savska 25
RUJ.
29
Pet
29. Rujan 2017.
Petak u 19:00
SC - Savska 25
RUJ.
28
Čet
28. Rujan 2017.
Četvrtak u 19:00
SC - Savska 25

Trinaesto izdanje Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa održat će se u prostorima zagrebačkog Studentskog centra od 28. rujna do 1. listopada, nakon čega će se 4. i 5. listopada dio programa prikazati u riječkom Art-kinu Croatia. Festival 25 FPS po već poznatoj programskoj formuli donosi najnovije i najzanimljivije filmske i video radove s inovativnim i eksperimentalnim predznakom, klasike filmske avangarde kao i brojna proširenofilmska događanja. Ulaz na sva događanja je slobodan.

Ogoljivanje komunikacijskih konvencija na relaciji film-publika plodno je tlo kojeg autori eksperimentalnog filma istražuju već više od stoljeća. Ispituju se novi formati, teme, identiteti, strukture, spektakli i nove „zbilje”, a iza svega stoji ljudski refleks da sve što nas okružuje i čega smo svjesni prolazi kroz filter naše potrebe da se povežemo s tim. Filmovi koji čine natjecateljski program ovogodišnjeg, 13. izdanja Festivala 25 FPS, karakteristično su razasuti po čitavom spektru onoga što pokušavamo definirati kao eksperimentalni film, no gotovo svi manje ili više orbitiraju oko ove centralne teme.

Selektori festivala, Sanja Grbin, Marina Kožul i Mario Kozina, su među 1776 prijavljenih filmova u natjecateljski program izabrali dvadeset i pet radova pretežito mlađe generacije inovativnih autora među kojima se nalaze imena s čijim smo se interesima, diskursima i vizualnim izrazima upoznavali na dosadašnjim festivalskim izdanjima, značajan broj novih autora te do sad rekordan broj radova domaćih autora – čak tri.

O najboljim filmovima odlučivat će tročlani Veliki žiri u sastavu: Oona Mosna, direktorica programa filmskog festivala Media City u Windsoru, Ontario; Mads Mikkelsen, filmski selektor Međunarodnog festivala dokumentarnog filma u Kopenhagenu – CPH:DOX te filmski autor Sebastian Buerkner čiji je film M-ova himera osvojio Grand Prix 10. Festivala 25 FPS. Žiri kritike dodjeljeljuje nagradu kritike, organizator festivala – 25 FPS, Udruga za audio-vizualna istraživanja, dodjeljuje nagradu Green DCP, a publika svakodnevnim glasovanjem bira svog favorita.

explosion_ma_baby_pauline_curnier_jardin

Među autorima i autoricama filmova iz ovogodišnjeg natjecanja nalazi se značajan broj članova Velikih žirija minulih festivalskih izdanja poput španjolske autorice Laide Lertxundi koja se ove godine predstavlja autobiografskim filmom 025 Sunset Red u kojem se osvrće na radikalni aktivizam njezinih roditelja u Španjolskoj, austrijske autorice Tine Frank čiji je film 20160815 rađen u suradnji s eksperimentalnim glazbenikom Peterom Rehbergom – Pitom a propituje današnji standard slike – visoku rezoluciju ili HD te nizozemski autor Joost Rekveld čiji je rad #67 posveta radovima Reminiscence (1974) i Telc (1974) pionira video umjetnosti Steine i Woodyja Vasulke.

Natjecateljski program čine i novi radovi nekih od dosadašnjih festivalskih pobjednika – prošlogodišnji dvostruki pobjednik i dobitnik Grand Prixa i Nagrada kritike Peter Burr predstavlja se filmom Pattern Language u kojem nastavlja s istraživanjem koncepta beskrajno mutiranog labirinta sastavljenog od različitih uzoraka animiranih u skladu s audio frekvencijama i ritmovima; godinu dana ranije, 2015., jedan od dobitnika Grand Prixa bio je američko-portugalski autor Fern Silva čiji novi rad The Watchmen propituje fenomen vremena kojeg se ne sjećamo, kontrolu I rupe u svjesnoj percepciji, a sve to asocijatino vrludajući na glazbu skladatelja Sergeja Čerepnina, ujedno i tvorca poznatog  modularnog sintisajzera – Sergea.

Izuzetno raznolikoj slici filmova iz ovogodišnjeg natjecanja pridonose radovi koji se vješto prilagođavaju različitim medijima i stvarnostima pa tako iz londonskog Tate Moderna stiže instalacija pretočena u filmski rad Explosion Ma Baby Pauline Curnier Jardin o zanimljivoj godišnjoj procesiji u čast svetog Sebastijana kada odrasli muškarci svetoj ikoni nude tijela muške novorođenčadi, a koju je autorica snimala pet godina za redom, uvijek u isti sat. Godišnju dozu intrigantnih animiranih i/ili znanstveno-fantastičnih dokumentarnih filmova pružiti će izraelski film Another Planet autora Amira Yatziva o virtualnoj simulaciji koncentracijskog logora Auschwitz-Birkenau te impresivni SF Flores portugalskog autora Jorgea Jácomea o ljubavnoj priči snimljenoj na pitoresknim Azorima koja funkcionira kao komentar na teme identiteta, otpora, teritorijalne pripadnosti i jačanja vojnog nasilja. Potonjom se temom bavio jordanski autor Lawrence Abu Hamdan u filmu Rubber Coated Steel koji funkcionira kao audio analiza pucnjeva ispaljenih na dvojicu nenaoružanih palestinskih tinejdžera te kao kritika na današnje invazivne prakse nadzora i slušanja/prisluškivanja.

Rekordna tri hrvatska filma nalaze se u glavnom, natjecateljskom programu: Trip Marka Meštrovića, Skoro ništa: i dalje noć Davora Sanvincentija te Periferija Leone Kadijević.

Osim natjecateljskog programa, filmovi se prikazuju u Refleksima (program hrvatskih filmova), Žiri predstavlja (posebno kurirani programi članova Velikog žirija) dok Expanded Cinema okuplja proširenofilmske izvedbe koje spajaju filmski zvuk i sliku, ali i filmsku i glazbenu publiku.

Upravo su otvorene prijave za volontiranje na Festivalu 25 FPS. Ako ste organizirani i odgovorni, te govorite bar jedan strani jezik i spremni ste izdvojiti nekoliko sati dnevno tijekom priprema i četiri festivalska dana, a iznad svega volite filmove i njihove eksperimentalne forme, ispunite upitnik i pošaljite ga na adresu: volonteri@25fps.hr zaključno s 11. rujna, a odabrani kandidati biti će obaviješteni do 14. rujna.

Program festivala u Zagrebu realizira se u suradnji Udruge 25 FPS i Studentskog centra.

Važni linkovi:
Službene stranice: www.25fps.hr
Facebook: www.facebook.com/Festival25FPS
Twitter: www.twitter.com/festival25fps
Instagram: www.instagram.com/25fps_festival
Vimeo: www.vimeo.com/festival25fps