About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap EU kulture programme

Kultura promjene

MBZ: Ansambl Ictus: SOUND&VISION

TRA.
28
Pet
28. Travanj 2017.
Petak u 22:00
Teatar &TD
MBZ, Teatar &TD; ulaz besplatan!
Tekuće sobe ansambla Ictus ponovo osmišljavaju format klasičnog koncerta. Nekoliko pozornica, nagli prijelazi, amplificiranje i pažljivo osvjetljenje u atmosferi potkrovlja… Promatrač dobiva mali kartonski stolac koji može slobodno micati po prostoru, birati mjesto s kojeg želi slušati, može odlaziti ili dolaziti. Koncert je dug, a bar je otvoren: to je festival u malom. Ovaj format potiče brojne načine slušanja, od „pažljivog“ do “prožimajućeg” slušanja i tako naprijed-natrag.

Zvuk paljenja šibice u noći pojačan je tisuću puta. Sumrak mijenja način na koji slušamo nedavni repertoar: Sciarrino, Ablinger. Instalacija Alvina Luciera – gitarski niz s dimenzijama konopa za privez – preklapa se s istraživanjem rezonanci tam-tama Jamesa Tenneyja. Ula Sickle i Yann Leguay bave se zvukom i stroboskopijom svjetla.

Sound & Vision: u gotovo tri sata ovaj višestruki koncert ispituje sjecišta glazbe i vizualne performanse. To je nesumnjivo preokupacija cijele generaciju mladih za koje je glazba nešto između vizualnog i slušnog.

Osnovno je pitanje prisutnost skupine glazbenika te novih saveza koji se formiraju između nje i uređaja. Sekvencioniranje svjetla, primjerice, postaje parametar partiture, kao i svaki drugi za skladatelje koji su odrasli na domaćem IT-u. Drugi guraju računalo, videozapis, mikrofoniju do njihovih krajnjih granica i uvode subverziju i ironiju u digitalni svijet koji više ne zastrašuje nikoga. Na taj način, neropski odnos s uređajem gradi se s oklijevanjem i kroz njega glazbenik obnavlja svoja prava i svoju fizičku lakoću.

Osnovno je pitanje prisutnost skupine glazbenika te novih saveza koji se formiraju između nje i uređaja.

Sound & Vision: u gotovo tri sata ovaj višestruki koncert ispituje sjecišta glazbe i vizualne performanse.

Djela:

Alvin Lucier:  Music on a Long Thin Wire (Glazba na dugoj tankoj žici), instalacija

James Tenney: Having Never Written A Note For Percussion (Kako nisam nikada napisao ni note za udaraljke…), za ozvučeni tam-tam

Alvin Lucier: Silver Street Car for the Orchestra (Srebrni tramvaj za orkestar), za ozvučeni triangl

Juliana Hodkinson: Lightness (Lakoća), za tri izvođača, ozvučene šibice, papir za brušenje, pijesak i vodu

Ula Sickle & Yann Leguay: Light Solo 1 (Svjetlosni solo 1), za plesača, svjetlo i zvuk

Salvatore Sciarrino: Due Notturni Brillanti (Dva sjajna nokturna), za violu solo

Peter Ablinger: Voices and Piano (ulomci) (Glasovi i klavir), za klavir i snimku

Davor Branimir Vincze: Inflected Points (Izvrnute točke)*, za šest izvođača i zvučnik

Alexander Schubert: Sensate Focus (Senzorno fokusiranje), za ansambl, svjetlo i živu elektroniku

Michael Schmid: Krachal (Limunada), interaktivna instalacija s podvodnim mikrofonima

Gordon Monahan: Speaker Swinging (Zanjihani zvučnik), za tri zvučnika i tri izvođača

O iskustvu rada na ovom projektu članovi ansambla Ictus kažu:

Kao izvođači djela Sound & Vision, suočeni smo s izazovom udaljavanja od našeg uobičajenog instrumenta i skončavanja u izvedbenoj situaciji u kojoj smo izuzetno nesinkronizirani s mišićnim sustavom, kojim smo toliko godina pokušavali upravljati – od gotovo utopijskog virtuoznog manipuliranja malenim predmetima, poput šibica, prema nametanju ritmičke složenosti na nematerijalnu tekuću tvar ili jednostavno njihanja zvučnika u zraku dulje od 20 minuta. Ova je Sound & Vision izvedba stoga i istraživanje povezanosti Zvuka i Tijela: kako se naša fizička prisutnost mora modulirati i pronaći nove referentne točke u prostoru i vremenu.

…suočeni smo s izazovom udaljavanja od našeg uobičajenog instrumenta i skončavanja u izvedbenoj situaciji u kojoj smo izuzetno nesinkronizirani s mišićnim sustavom, kojim smo toliko godina pokušavali upravljati.

Skladbu Inflected Points za biennalsku je izvedbu projekta Sound & Vision naručio Muzički Biennale Zagreb.

„Izvrnute točke temelje se na ranijoj skladbi pod naslovom Točka infleksije te rekontekstualiziraju glazbeni materijal iz navedene skladbe u glazbeni teatar. Ova metakompozicija, osmišljena u suradnji sa švicarskim spisateljem Jérémiem C. Wengerom, propituje smisao pamćenja podataka u današnje vrijeme kada je memoriranje prepušteno bazama podataka, dok su metapodaci ključ za instant- pristup znanju putem internetskih pretraživača.

Tako glazbenici, umjesto sviranja djela u kontinuitetu, svako toliko prošetaju do megafona, komentirajući okolnosti pod kojima je nastala, izvođena i nagrađivana skladba koju upravo sviraju.“ (Davor Branimir Vincze)

Ova metakompozicija, osmišljena u suradnji sa švicarskim spisateljem Jérémiem C. Wengerom, propituje smisao pamćenja podataka u vrijeme kada je memoriranje prepušteno bazama podataka…