Danas

... bez programa ...

Najavljujemo

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 18. Siječanj 2022. u 13:10

Kultura promjene

Oni dolaze…DIANA TROHAR – Izostanak- izložba

LIS.
3
Sub
3. Listopad 2020.
Subota u 10:00
Galerija SC
LIS.
2
Pet
2. Listopad 2020.
Petak u 12:00
Galerija SC
LIS.
1
Čet
1. Listopad 2020.
Četvrtak u 12:00
Galerija SC
RUJ.
30
Sri
30. Rujan 2020.
Srijeda u 12:00
Galerija SC
RUJ.
29
Uto
29. Rujan 2020.
Utorak u 12:00
Galerija SC
RUJ.
28
Pon
28. Rujan 2020.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC
RUJ.
26
Sub
26. Rujan 2020.
Subota u 10:00
Galerija SC
RUJ.
25
Pet
25. Rujan 2020.
Petak u 12:00
Galerija SC
RUJ.
24
Čet
24. Rujan 2020.
Četvrtak u 20:00
Galerija SC

Otvorenje izložbe Izostanak autorice Diane Trohar održat će se u četvrtak, 24. rujna u Galeriji SC s početkom u 20:00. Izložba je otvorena do 3. listopada, radnim danom od 12:00 do 20:00 te subotom od 10:00 do 13:00.

Izložba se otvara u sklopu projekta Oni dolaze.

Na svojoj prvoj samostalnoj izložbi mlada autorica Diana Trohar predstavlja svoj diplomski rad sa odsjeka Grafike Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Izložba sadrži slike u kombiniranoj tehnici na platnu različitih dimenzija od kojih su neke spojene u cjelinu te keramičke objekte manjih formata postavljene u prostoru.

Opisujući svoju umjetnost, Slavko Kopač je izjavio kako je njegov rad samo izraz potrebe za stalno traženom slobodom.[1] Takva se izjava može primijeniti za umjetničko djelovanje mlade umjetnice Diane Trohar koja izložbom Izostanak predstavlja svoj diplomski rad. Vidljiva odbojnost prema prikazivanju materijalne stvarnosti, upotreba pretežito monokromnih boja, materičnost slikarske plohe te kombiniranje različitih materijala pri slikanju pokazuju da je riječ o umjetnici koja izražava potrebu za kontinuiranim istraživanjem vlastita senzibiliteta i mogućnosti. Reduciranost kolorita kompenzirana je slojevitim nanosima boje nastalima intenzivnim i spontanim potezima, pokatkad kao rezultat nezadovoljstva nedovršenim radom. Na pojedinim radovima umjetnica ipak odmiče od potpune monokromnosti upotrebom materijala poput gline koji uvjetuju pojavu toplih zemljanih boja. Formaciju reljefne površine Diana Trohar postiže uporabom gline, gipsa, krede, ljepila, materijala za preparaciju platna, pijeska. Kao protutežu enformelističkom pristupu platnu, umjetnica oslikava, kadšto urezuje ili utiskuje, apstraktne, pretežito geometrijske oblike ili linije, a repetitivnost pojedinih oblika  važan je segment njezina rada. Stilizirani oblici koji nastaju u formi intervencija na grubom sloju boja i drugih materijala autorica jungovskim terminom naziva arhetipskim crtežima, a oni asociraju na primordijalne univerzalne znakove koje svi čuvamo negdje u podsvjesnom umu. Ovdje se ujedno nazire mogućnost interpretacije tih znakova kao reakcije na posvemašnju imploziju značenja i smisla kroz suvremene medije, baveći se problematizacijom gotovo surrealne akceleracije informacija koje se postupno izjednačuju i gube smisao. Kao klasični motiv ponegdje se na slikama pojavljuju siluete stiliziranih vaza koje se nadovezuju na one u trodimenzionalnoj formi jer su, osim slika, na izložbi predstavljeni i keramički objekti, odnosno vaze s izrazito estetskom funkcijom. Kroz razmatranje formata slika i njihovim nizanjem u jednu cjelinu očituje se prostorno promišljanje suodnosa slikarske podloge, motiva i materijala.

Potreba za ekspresivnošću, koja procesualnost i eksperimentiranje stavlja na prvo mjesto, odlika su Dianina stvaralaštva, a njezini intuitivni i impulzivni potezi pokazuju da je riječ o umjetnici kojoj je u stvaranju krucijalna neposrednost te umjetnost bez kanona i nametnutih načela.

Sara Mikelić



[1] Prema: Renata Margaretić, „Poezija začarane tvari: Retrospektivna izložba Slavka Kopača u Muzejsko-galerijskome centru Klovićevi dvori u Zagrebu, 20. listopada – 14. prosinca 1997.“, u: Život umjetnosti, br. 60 (1998.), str. 79–83.

BIOGRAFIJA

2014. - 2020.  Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, diplomski studij grafike

2007. - 2011. Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, grafički odsjek

Skupne izložbe

2020. Art Zagreb; Tehnički muzej

Nesvrstani; Lauba, Zagreb

2019. Plati i nosi; HDLU, Zagreb

15. Erste fragmenti; MSU Zagreb

Pasionska baština; Galerija Šira, Zagreb

Litografije; Muzej grada Đurđevca

2018. Plati i nosi; HDLU, Zagreb

International Litography Symposium; Budynek Biblioteke Glownej UMCS, Lublin, Poljska

Simultacije; Galerija SKC, Rijeka

2017. Grafičke mape; Galerija Prica, Samobor

2016.  ARThoc; Klovićevi dvori, Zagreb

2014.  Minimum maximum 4 : Kriza/Crisis; Muzej Rappaz, Basel, Švicarska

Kulturni centar Banski dvori, Banja Luka, BiH