Danas

... bez programa ...

Najavljujemo

... bez programa ...

About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 18. Siječanj 2022. u 13:10

Kultura promjene

Oni dolaze...LUKA KUŠEVIĆ - Itinerarij - izložba

PRO.
12
Pon
12. Prosinac 2022.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC
PRO.
10
Sub
10. Prosinac 2022.
Subota u 10:00
Galerija SC
PRO.
9
Pet
9. Prosinac 2022.
Petak u 12:00
Galerija SC
PRO.
8
Čet
8. Prosinac 2022.
Četvrtak u 12:00
Galerija SC
PRO.
7
Sri
7. Prosinac 2022.
Srijeda u 12:00
Galerija SC
PRO.
6
Uto
6. Prosinac 2022.
Utorak u 12:00
Galerija SC
PRO.
5
Pon
5. Prosinac 2022.
Ponedjeljak u 12:00
Galerija SC
PRO.
3
Sub
3. Prosinac 2022.
Subota u 10:00
Galerija SC
PRO.
2
Pet
2. Prosinac 2022.
Petak u 19:00
Galerija SC

Oni dolaze...LUKA KUŠEVIĆ - Itinerarij

Galerija SC, 2. - 10. 12. 2022. 

Otvorenje izložbe Itinerarij održat će se u petak, 2. prosinca u 19 sati u Galeriji SC. Izložbu posjetite do 10.12., radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.

            Ono što svaki put iznova Luka Kušević iznosi u svojem slikarstvu jesu mistični pejzaži fantastičnog kolorita, a inzistiranjem na jednom likovnom motivu u njemu svojstvenoj obradi, zarana je formiralo autorov prepoznatljiv individualni izraz. Unatoč repeticiji jedine slikarske teme, svaki se ciklus razlikuje od onoga prethodnog; svako platno postavljeno na ovoj izložbi emanira drukčije u svojoj reprezentaciji, što jasno govori ne samo o autorovu lucidnom inzistiranju na motivu pejzaža koji pruža neograničen slikarski prostor i likovni potencijal nego govori i o autorovoj stalnoj promjeni pristupa, odnosno dubljem poniranju u mjesto gdje je utemeljio svoju prisutnost.

            Slikajući u svom atelijeru, Kušević doista ponire u tijekove energije koji neprestano transformiraju okoliš i svojim impulsom povezuju čovjeka s prirodom. Poput velikih majstora pejzaža, Kušević također boravi u prirodi. Nekad su slikari tjednima i mjesecima en plein air promatrali, studirali odabrani „scenarij”, laganim izmicanjem perspektive i strpljivo prolaskom vremena razotkrivali prizore, odnosne impresije u kojima se priroda transformira i otkriva svoju sazdanost, pa te iste studije poslije sabirali u atelijeru. Kušević jednako znatiželjno promatra, upija mijene u atmosferi jednog krajolika, čak i mnogima nevidljive izboje Zemlje u urbanoj svakodnevici te ih pamti. Ne posjeduje ni skice ni crteže, već samo memoriju, jednu apsolutnu, posve sublimnu impresiju prirode, koju potom ulaskom u atelijer pretače u strujanjima vlastite imaginacije. Naravno, i u ovom slučaju autor baštini odnos prema motivu i likovna sredstva svojih uzora, na čemu gradi autentičan izraz. Opisana sinteza senzacija i sveobuhvatne impresije jednog mjesta korespondiraju Cézanneovoj percepciji koju likovno može vizualno prevesti samo posredovanjem poliperspektive koju nalazimo i na ovim platnima na kojima nakupine ploha uspijevaju obuhvatiti postojanje moćne prirodne mase poput lanca planinskih masiva, gdje se cjelina zrcali u svakom detalju i obrnuto.

            Na platnima zapravo nisu prikazane konkretne planine, nijedan pejzaž u ovom ciklusu geografski nije predefiniran kako nalaže likovna tradicija, to su možda vulkani ili bilo kakva geološka nakupina ponekad skrivena šumom ili prekrivena morem, nego je prikazana emanacija Zemlje koja dotiče bića i stvara impresiju u duhu te nam predlaže da smo dio jedne intrinzično povezane cjeline. Povezanost i sam život održavaju konstantni tijekovi energije koji se otkrivaju u stalnim transformacijama stanja i oblika. Pa tako, dok promatramo ove radove, doživljavamo istu tu emanaciju, tijekove energije sadržane u treperavima potezima kista i slojevitim premazima, koju onda optički percipiramo u planovima pejzaža koji u laganim valovima izbijaju pa poniru u prostor slike – kao i u prirodi, transformacija oblika na ovim je pejzažima stalna. Sam proces slikanja nalikuje na samoorganizacijsku sposobnost svijeta, gdje se iz kaosa senzacija postupno okupljaju  te otkrivaju prirodne strukture, slikajući klastere ploha boje nanesene u mnogostrukim slojevima stvara se matrica prostora nalik na nakupinu stanica koje iz sloja u sloj boje izgrađuju svoje prostorne odnose. Pa ipak, unatoč minimalnoj uporabi likovnih sredstava, usto zadajući si za cilj prikazati potpuno apstraktnu ideju emanacije prirode, Kušević uspješno iznosi uvjerljive prostore čije su nam neograničene dimenzije jasne, iako podjednako svedene samo na esencijalno, kako likovno, tako i idejno. Fantastičan  i intenzivan kolorit pejzaža, koji uglavnom ne korespondira lokalnim bojama krajobraza stvara eterične atmosfere i zaista potvrđuju intuitivan pristup okolišu gdje se tijekovi i vibracije energije sinestetski izražavaju u osebujnim kolorističkim transformacijama.

             Ukidanjem lokalne boje i topografskih odrednica koje gotovo uvijek susrećemo u ovoj slikarskoj temi lišava ovaj ciklus radova svakoga kulturalnog diskursa, što je ujedno i jedan od temeljnih postulata geopoetike. Ovaj gotovo opskuran, ali živ pokret, odnosno disciplina koju utemeljuje škotski pjesnik Kenneth White kritizira trajnu antropocentričnost ovoga svijeta u kojem se još jednom zagovara povratak prirodi, a taj ponovni kontakt i ujedinjenje zahtijeva iznimno senzibilan, ali inteligentan kontakt sa svijetom i rasprostranjenim znanjem kako bi se izrazila stvarnost na različite načine. Kuševićevi radovi za sada su jedini slikarski radovi na kojima su primijenjeni postulati geopoetike, makar na ovim prostorima. Ne zaboravlja na povijesne uzore u likovnoj temi pejzaža, od Cézannea i Bonnarda, pa sve do suvremenih autore kao što su Kirkeby ili Hodgkin čije lekcije iz percepcije krajolika, kao i one slikarske, te na njima u konačnici gradi svoj autentični izraz, unoseći u ovu temu suvremen, ali i tako osebujan pristup svijetu, svjestan transformativnog kapaciteta vlastita unutarnjeg svijeta i imaginacije. Njegov Itinerarij, slikarski ciklus od samo nekoliko imaginarnih pejzaža, zaista jest duhovni vodič kroz konstante transformacije u prirodi i demonstracija novog, nužnog pristupa Svijetu, napose usred krize gdje se naša kuća zbog otuđenosti i nerazumijevanja nezaustavljivo urušava. ( predgovor, Jelena Šimundić Bendić)

BIOGRAFIJA

Luka Kušević rođen je 1993. godine u Zagrebu gdje je završio Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn. 2017. godine diplomira na Odsjeku za slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Zoltana Novaka. Samostalno izlaže od 2018., a ističu se izložbe u Galeriji Forum 2018., Zlatni ajngel u Varaždinu 2019. i Galeriji Matice hrvatske 2022. Redovno izlaže i na mnogim skupnim izložbama od kojih se ističu 5. Bijenale slikarstva 2019. i 2020. Erste fragmenti 16, na kojoj mu je otkupljen rad, a na 6. Bijenalu slikarstva 2021. osvaja nagradu Iva Vraneković i Vladimir Dodig Trokut. Sudjeluje i na 57. Zagrebačkom salonu 2022. Živi radi u Zagrebu.