About Student centre Zagreb

Student Centre Zagreb was founded in 1957 and now is a multi-functional space in the heart of the city. SC works on improving student living standard on all levels and in cultural activities, through its Department of culture - Culture of Change it organises and produces shows, performances, conferences and workshops in the fields of music, film, visual arts, theatre, radio. The main goal of SC is to create innovative, economic and educational frameworks of cultural production in order to influence cultural practices in Croatia and internationally. Theatre production is manifested in SC’s own theatre - Teatar &TD, founded in the 1960’s, as the opposition to the classical theatres. &TD is not limited by genres and stylistic criteria, which opens up the possibility of establishing new production aesthetics and contemporary forms of co-production, post production and collaboration.

Zadnja izmjena: 09. Svibanj 2017. u 12:00

apap
Re-Imagine Europe
Re-Imagine Europe

Kultura promjene

In memoriam/ Premijera filma "BOUREK - slika kao film u jednom kadru"

SVI.
23
Sri
23. Svibanj 2018.
Srijeda u 20:00
MM Centar — 0 kn

Premijera dokumentarnog filma BOUREK - slika kao film u jednom kadru održat će se u srijedu, 23. svibnja u MM centru. Ulaz je besplatan, a početak je u 20 sati. Uz biografski film, bit će prikazan i animirani film Wiener Blut Zlatka Boureka i Pavla Štaltera.

BOUREK - slika kao film u jednom kadru biografski je film o Zlatku Boureku (1929.-2018.), slikaru, skulptoru, lutkaru, redatelju igranih i crtanih filmova, ilustratoru, redatelju kazališnih predstava, dakle, jedinstvenom umjetniku raznorodnih likovnih vještina i umijeća, jednom od velikana generacije ponikle na Akademiji primijenjene umjetnosti, kao i sudrug i partner mu u filmu Pavao Štalter, te Zvonimir Lončarić, Vojo Radoičić, Jagoda Buić, Vasko Lipovac, Mladen Pejačević i drugi. Osim iscrpnog praćenja Bourekovih vrhunskih dosega u svim oblicima izvođačkih i likovnih umjetnosti, film detaljno prati i finalizaciju filma klasične bourekovske naracije Wiener Blut, možda i posljednjeg hrvatskog animiranog filma u tehnici tzv. “cel” animacije na 35 mm vrpci.

scenarij i režija: Zoran Pezo

direktor fotografije: Jasenko Rasol

snimatelji: Ivan Zadro ; Igor Pokrajac

montaža: Marija Prusina

izvršni producent: Hrvoje Matasović

produkcija: Plavi film

I da citiramo Tonka Maroevića, koji izvanredno pogađa nit Bourekova stvaralaštva, povodom njegove posljednje slikarske retrospektive:

…Jedna bi linija motivske opsjednutosti vodila logično u zavičajnu mu Slavoniju, u mikrokozmos seoskih svečanosti i zabava, među svirače i plesače na sajmovima i proštenjima, među pijance i žderače na kolinjima, pečenjima i svadbama. Sâm slikar kao da se plebejski solidarno hvata u kolo, vođen ritmom zanosnog bećarca ili potaknut zovom neodoljiva nagona, izazovom erotizma. Duboka uronjenost u panonsku zbilju, u ravničarski krajolik oko Drave i Save, učinila je Boureka kongenijalnim likovnim tumačem krležijanskog univerzuma, odnosno njegove moćne evokacije bošovsko-brueghelovskih »masovki« i puntarskoga duha izazvanoga potrebom otpora nasilju. Druga je linija tematskih opcija nešto sordiniranija i svakako manje ekstatična, a odnosi se na ambijente građanstva u istom tom slavonskom, panonskom okružju, a pogotovo na figure i sudbine iz židovskih sredina. Pomak u predstavljanju društvenih slojeva donekle mijenja scenografiju i kostimografiju, no znatno više atmosferu i emocionalni predznak, jer imanentni hedonizam biva sve više osjenčan dahom neizvjesnosti i strepnje, da ne govorimo čak o mučnini i tjeskobi. Kako bilo, Bourek je autentičan i bilježnik jednog prohujalog „jučerašnjeg svijeta“, prirodni izdanak srednjoeuropske civilizacije na njenim rubovima i na izmaku. ( iz predgovora kataloga izložbe „Sokol“ 2016.., Tonko Maroević.)

Premda premijera filma nije planirana kao In memoriam program, slijedom nenadanim okolnosti ona je to postala.